Uppsala.

2010-09-17 / 10:54:17
Ja gårdagen spenderade vi i Sverige då. Det vart Uppsala som kallade först. Röntgen för F's axel. Och jo, den satt väl fortfarande på plats. Sen begav vi oss till Ikea och där tog det alldeles för länge (för ovanlighetens skull). Vi skulle ENDAST ha 4 stycken insatslådor till bokyllan, men....... Behöver jag säga att vi kom hem med mera?

Nåja, det vart barnsäkerhet för hela slanten. Dörrstopp, lås till lådor och skåp. Nu jäklar. Siri har ju kommit på nästan alla knep hur hon ska göra för att få bort våra tidigare uppfinningar.

En väggklocka blev det också. Vi har ju inte en klocka någonstans på väggen, så det behövdes. Lite plastbackar och sånt skit kom också med. Likaså en ny matta till hallen och en.... gungälg till Siri. Den var ju så söt så vi tyckte att hon verkligen behövde den. En älg. Som hette Ekorre. Ikea brukar ju ha fyndiga namn på sina grejer men, att döpa en gunghäst som var en älg, till Ekorre. Det fattade jag inte.

Sen hann vi via både Täby C och Arninge före vi fick brått till båten. Barnen fick sina vinterskor. Det var det viktigaste. Förutom Siri. Som fick 3 par. Ehm. Alltså. Nej, det finns inge ursäkter. Men skor i hennes storlek är ju så söta. Hon skulle bara ha vinterkängor, men fick också ett par höstskor/kängor och ett par gummistövlar. Fy mig. Men det var faktiskt hyffsat billigt. Förutom vinterkängorna.

Och blöjor kom med hem. Såklart. Man kan inte åka till Sverige och INTE komma hem med blöjor. 98kr för ett paket är ju sjukt billigt.

Japp. Det var den resan. Jag ni kan rita ett kors någonstans, för jag shoppade INGENTING. Inte ett enda jävla klädesplagg kom med hem. Det ni! Det är faktiskt otroligt imponerande. Jag tittade, och kände - men köpte INTE.





Det var den resan. Annars har svaret på mina prover (från i tisdags) kommit. Allt ser jätte bra ut. Min cya. konc. var mitt i allt på över 300. Alldeles för högt alltså, vilket är mycket märkligt eftersom jag hittills alltid haft för lågt (som jag ju har klagat över ett par gånger). Så nu ska jag lämna nya prover nästa vecka och kolla upp att det verkligen stämmer.

Idag har jag tusen ärenden att göra känns det som. Inte roligt. Är trött efter igår ännu. Men, lika bra att sätta igång!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: