Läkarpremiär.

2010-10-08 / 19:36:02
Ja igår var Siri till läkare för första gången (om man bortser från BVC). Hon har besvärats av en sån hosta de senaste dagarna. Så, hostmedicin blev ordinationen. INTE poppis hos Siri kan jag lova. Nåja. Hon hade varit snäll och glad fast doktorn tittade både i öron, hals och lyssnade på lungorna. Duktig flicka!

Samtidigt var jag och mätte blodtrycket, men nu var tydligen ordinationen en 24 timmars blodtrycksövervakning. Så jag väntar på en kallelse för det.

Annars har Siri börjat sova otroligt bra måste jag säga. Verkligen rekordnätter den senaste veckan. Sover 11-12 timmar som en stock. Kanske vaknar och gnäller till en gång men somnar snabbt igen. Himla skönt!

Stora ungarna ligger framför tv:n och tittar på Djungelboken. När Siri var vaken så såg dom på Små Einsteins, och Siri klappade händerna när dom sa i tv:n att man skulle göra det, och tjöt av glädje. Gullet. Roligt när man märker att hon faktiskt lyssnar på tv:n också, och förstår vad dom säger. Till skillnad från att bara titta.

Ja inte har jag alls någonting vettigt att berätta idag annars.

Jo att vi räknade ihop årets skörd (hittills) av apotekskvitton, och vi är uppe i nästan 500e. Haha. Fyfan.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: