... men jag blir så trött.

2010-09-03 / 09:44:28
Min Cya-konc. har nu kommit. Den var på 175.
(den ska normalt ligga på över 200, är den för hög, så sänker man min medicindos, och tvärtom. Men nu höjer man ju inte min dos fast att cyan är lägre, just för att jag omöjligt kan äta för lite mediciner, som det tyder på. Men man kan ju heller inte sänka dosen, för att cyan är så låg.)

Jag blir slut. Jag kommer att få stå ut med denna jävla huvudvärk i sju svåra år till känns det som.

Jag frågade läkaren i H:fors hur man ska kunna sänka min Sandimmun (som orsakar min huvudvärk) så länge man inte får Cyan på grej. Fick till svar att det inte går. Det är endast Cya-konc. som säger om jag äter för mycket/för lite medicin, får dom inte den att visa korrekt så kan dom inte minska någonting.

Och jag äter ju fortfarande MERA än jag gjorde när jag blev utskriven från sjukhus. Och det är nu 4 månader efter transplantationen snart. Och alla biverkningar tyder på att jag äter på tok för mycket medicin. Jag blir så trött!

Man har inte så jävla mycket tålamod kvar efter 1 månad med huvudvärk, i princip dagligen.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Du kanske ska höra om prograf passar dig bättre? Har hört att det ärlite olika det där och att vissa får byta från den sort man har..

Kommenterat - 2010-09-03 / 12:47:59  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ja medicinen jag äter så är väl säkert bra i sig, bara det att jag äter för mycket. Det är det där förbannade blodprovet dom måste få på grej och varför det visar fel. Men ingen verkar ha så stor koll.



Nåja, om inget händer så får jag väl höra om jag kan byta. Men det funkar ju annars så bra så, känns lite riskabelt att byta tycker jag, när mina prover är så jätte bra :-/

Kommenterat - 2010-09-03 / 13:09:28
Postat av: Helena

Ja jag förstår det, men vet att vissa får byta till den andra, vilken dom nu har=)



Strömmingsleken är en festival som är här i stan varje år, med knallar och karuseller och sånt=) Anledningen till att det heter strömmingsleken är för att man kan köpa surströmming som är poppis här=)=) GOTT!



Langos är helt underbart gott! Har du en fritös kan jag verkligen rekommendera dig att prova, blir lika gott hemma som på festivaler=)



LANGOS

25 g jäst

3 dl ljummet vatten

1 stor kokt potatis (kall ca 90 g)

7 dl vetemjöl special

1 tsk salt

1 dl vetemjöl till utbakningen

olja till friteringen



Rör ut jästen i lite av vattnet. Tillsätt resten av vattnet.



Riv den kokta potatisen fint. Blanda mjöl och salt med potatisrivet. Vänd ner i vattnet och arbeta till en slät, ganska lös deg. Jäs i 40 minuter.



Ta upp degen på mjölat bakbord. Dela degen i 16 delar. Kavla ut och jäs bröden 10 minuter.



Hetta upp oljan till 180°C och fritera bröden,

ca 2-3 minuter/sida. Lägg på hushållspapper en minut.



Sen penslar du langosarna med smält vitlökssmör och har på riven ost, gräddfil, räkor, rödlök och svart stenbitsrom=) Eller om man inte gillar fisk kan man ha skinka på. HUR GOTT SOM HELST!=)

Kommenterat - 2010-09-03 / 16:25:17  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Helena

Vet inte om jag skrev det men man ska lixom kavla ut dom som pizzadeg=)

Kommenterat - 2010-09-03 / 16:27:07  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Det låter måttligt onyttigt, haha. Men vi ska prova imorn, det låter som att det kan vara gott! :-)

Kommenterat - 2010-09-03 / 19:23:27
Postat av: Helena

Ja kanske inte det nyttigaste, men riktigt gott alltså!

Kommenterat - 2010-09-04 / 16:42:48  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: