Liten flicka.

2010-05-09 / 13:31:21
Jaha, ska försöka mig på ett mera positivt inlägg nu då...

Senaste veckan som gått har vi inte gjort så mycket vettigt. Framkallat MASSOR med bilder, och jag har helt gjort färdigt Siris babyalbum. Eller ja, så långt det går iaf. Tanken var att samla hennes första år där, med bilder och info.
Har några blad kvar (av 600 st ;-)), och det är menat för sista månaden på hennes första år. Hinner fota mycket på en månad :-)

Hoppas nu att jag får vara hemma en månad till, så vi får fira hennes 1 års dag hemma och ha kalas. Chansen är dock överhängande att jag IGEN kommer att förlora första födelsedagen, precis som med Andrea. Jag blir lite förbannad när jag tänker på det. Vad fan är oddsen liksom? Samma sak med båda barnen. 

Nåja. Ska försöka att inte tänka på det mera... 

Kommande veckan fyller F år. 29 närmare bestämmt. Haha, gamla gubbe.
Siri blir även 11 månader om 4 dagar. Tiden springer verkligen iväg!

Idag är det morsdag och jag blev väckt med blommor och frukost på sängen av mina två sötnosar, F och lilla S. (A & A har varit hos mamma över natten). 

Siri började för ett tag sen med en liten rolig grej.
Hon kommer till mig i soffan och börjar pilla på min dator som står på soffbordet.
Så fort F stiger upp från soffan så springer hon så fort hon kan längs soffan tills hon kommer till slutet, då kör hon ner huvudet i filten.
Om ingen tar henne så tittar hon försiktigt upp.
Ser hon att F närmar sig fortfarande så blir hon helt till sig och springer på stället och skrattar så hon håller på att kikna.
Ser hon att han satt sig igen så springer hon tillbaka för att fingra på min dator. Det ser så jäkla roligt ut.... Och sådär håller hon på.  

Så fort han ställer sig upp och tittar på henne så blir hon helt till sig. Så sött. Ska filma och lägga upp på Facebook nästa gång så får ni se...

Har tagit MASSOR med bilder de senaste två veckorna, tyvärr kommer det inte upp så mycket på bloggen, pga att vi alltid laddar upp bilderna på F's dator. Min är så gammal, slut och SEG så det känns lönlöst. Den kraschar nog när som helst. Men på fejjan försöker jag ladda upp så fort vi tömmer kameran, så ni får titta där istället.

Nu ligger lilla gullet och sover. Har riktigt börjat få hennes rutiner att sitta nu. Det blev lite råddigt när hon gick från att sova 2 gånger om dagen, till 1 gång. Men efter 1 månad nästan så har vi det nog på grej.
Hon somnar mellan 12:00 och 13:00, och sover sen i ca. 2 timmar. Sen är hon vaken till 19:30 ungefär.

Alltså mycket vaken tid att busa och lära sig nya fansyg :-) Idag har hon pillat bort sin första tangentknapp från min dator. Det var bokstaven Z, så det var ju inte så farligt, man använder ju inte den så ofta... :-P

Vi gissar att hon snart kommer att få mera tänder. En vild gissning som sagt men, hon är precis lika kvälls-gnällig just nu som hon varit före dom andra 4 tänderna kom...

Skofobin har helt gått över och nu stör hon sig bara lite på skorna precis när hon får dom på sig. Sen glömmer hon det snabbt och springer på som ingenting var fel.

Vi har fått byta ut ett "mat"-mål till bara ersättning, då hon börjat dricka väldigt dåligt just nu. Hon äter mat med god aptit, men vill inte riktigt dricka efteråt. Och hon äter ju oftast bara små burkar så hon borde ju heller inte vara för mätt för att dricka.

Nåja, hon växer ju iaf och ser ju inte direkt undernärd ut... :-) Nåja, nu ska jag fördriva tiden med något annat en stund. Ska bli bättre med uppdateringarna. Hej så länge.

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: