Sjukintyg.

2010-05-17 / 13:39:08
Ja idag trillade ett nytt sjukintyg ner i postlådan, som ska lämnas till FPA om jag vill fortsätta få några pengar.

Ännu en gång så var det bara drygt 1 månad (+1 vecka), och jag fattar seriöst inte varför. Jag lär ju vara sjukskriven resten av året, även om jag skulle få opereras imorgon. Och det vet ju alla. Så varför inte sjukskriva mig längre? Det sparar ju både arbete för mig, läkaren och FPA. Hmpf. Nåja.

Inte är det roligt att öppna och läsa heller. Det låter så groteskt. Sjukskriven pga. "levertumör". Tumör. Bara ordet får en ju att rysa. Det borde dock stå mera. Att bara ha en tumör behöver ju inte nödvändigtvis vara så farligt. Det är ju en enorm skillnad på att ha en godartad tumör till en dum cancer som jag har.

Nåja, det stod ju även att jag fortfarande väntar på en transplantation. Fast jag sitter mest som ett frågetecken. Gör jag verkligen det? Väntar alltså. Det känns inte så. Det kommer ju aldrig någon ny lever.

Jag tror seriöst aldrig att det kommer att komma någon. Men min enorma tur finns det säkert ingen i hela världen som passar mig.

Nu är jag väl typ på... dag 80 någonting. Nästan dubblat genomsnitts-väntan. Känns... inte bra.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: