Jojjo.

2010-03-04 / 14:16:24
Bara för att man är sjuk så ska man bli omkring-kastad som en jävla jojjo. Och det är okej, man ska acceptera det, "för man är ju faktiskt väldigt sjuk". Gud vad jag blir trött på detta.

Idag var jag till tandläkaren. Dom ringde igår och gav mig en tid. Snabba puckar. Dom tog en tandröntgen (IGEN) och tittade på mina tänder (IGEN). Dom konstaterade att på det viset som min visdomstand vuxit in i min bakre tand, så är det inget som dom tar hand om här, utan då ska jag bli remitterad till TYKSen för att ta bort den. ÅBO!? För i helvete.......

Där skulle jag IGEN göra ännu en jävla tandröntgen (nr. 3) och en jävla undersökning. IGEN.
Dom kunde inte skicka remissen tillbaka till HYKSen då undrade jag. NEEEEJ, för ÅHS har betalningsförbindelse med TYKSen (även fast att dom kunde göra detta på HYKSen också).

Täcktes inte bli så förbannad som jag kände mig, för jag fick faktiskt världens trevligaste tandläkare, men när jag kom ut så blev jag ju sakta med säkert hysteriskt förbannad över att bli kastad mellan HYKS - ÅHS - TYKS.

Så jag ringde mamma och beklagade mig över att jag ville skita i allt och lägga mig ner och dö i en snödriva, och efter en stund ringde hon upp och hade pratat med HYKSen och avbokat remissen till Åbo, dom skulle göra ALLT i H:fors efter transplantationen.

Vilken jävla karusell.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: