Cancerförening.

2010-03-14 / 15:45:45
Mamma ringde idag och undrade varför jag inte varit till cancerföreningen för att ansöka om något hjälpa-cancer-offer-bidrag.

Att gå dit, och göra det, ja... då måste jag ju erkänna att jag har cancer. För mig själv alltså. Men jag kan inte. För jag tycker inte att jag har cancer. Så vad ska jag dit och göra? Det känns som att dom kan behålla sina pengar och ge dom till sådana som faktiskt har cancer på riktigt. Jag har ju inte det. Det är ju bara på låtsas. Eller?

Jag tror att jag kan skämta så mycket om det i vissa situationer också, bara för att jag verkligen inte känner att det är jag. Kan inte tro att jag någonsin kommer att kunna definera mig med den där sjukdomen, vare sig den tar livet av mig eller inte.
Kommentarer!
Postat av: Allex

Jag tänker inte på att du har cancer, utan att din lever e jävligt sjuk och att den ska bytas ut! Cancer låter inte som du och det är ett hårt ord i sig man tänker ju inget positivt alls då man hör ordet/ sjukdomen. Många kramar, psst , när ska vi ta fika?

Kommenterat - 2010-03-14 / 22:17:16
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: