Sista dosen.

2010-06-01 / 12:04:54
Ja nu har jag fått min sista dos av min mega kortisonkur. Gud va skönt! Den fick mig att må hemskt illa, och som att mitt ansikte skulle börja brinna. Dessutom får jag inte fötterna i tofflorna mera och pyjamasbyxorna sätter djupa spår i höften/midjan. Uppsvälld som en gris. Blah.

Morgonen flöt på som vanligt. Men droppet hängandes alltså. Dagens mest kritiska tillfälle (dvs. ronden) gick lika bra idag som igår. Alla labb-svar var super bra fortfarande, och dom skulle så småningom börja kontakta ÅCS för att förbreda min ankomst dit på måndag, om allt går som det ska alltså. Hoppas.

Annars tycker jag att denna dag vart lite sämre. Kännt mig lite små trött, illamående och lite snurrig. Men ändå okej alltså. Fast halva dagen har ju bara gått ännu.

Kanske var lunchen som gjorde det. Kan tyvärr inte säga vad det var idag heller. Sönderkokta makaroner med någon vidrig blandning av köttfärssås och köttbullar. Hmpf. Illa smakade det iaf. Fast jag börjar bli van. Nu måste jag aktivera mig med någonting. Jag kommer att bli helt sinnesrubbad i detta rummet snart. Klättrar på alla väggar.

Idag skulle jag också få gå UT. I friska luften. För första gången på 2 veckor! Åh, fast jag fick inte gå ensam. Så jag väntar på Ulla om hon hinner komma idag. Annars släpar jag med brorsan ut när han kommer på besök ikväll. Frisk luft. Jag har glömt bort hur det känns. Det måste dofta fantastiskt ute!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: