Rekord.

2010-06-03 / 19:25:39
6 varv i den där förbenade korridoren tog vi idag. Undrar vem som blev tröttast, jag eller brorsan? :-)

Det är jobbigt när det tynger och trycker när alla inre organ ska hitta sin rätta plats igen, nu när levern är borta. Känns ju såklart mest när man är uppe och går. Som att lungorna är på väg ner i magen på en. Ja, ungefär så skulle jag beskriva känslan.

Jordens dragningskraft. Jätte bra. Hmpf.

Börjar bli nojjig för min försämrade syn. Jag upplever helt klart att jag ser sämre nu än före transplantationen. Men jag googlar och googlar och hittar inget samband som det skulle stå om. Förutom om man får diabetes som biverkning av medicinerna. Men det har jag INTE fått. Blodsockret kollar dom X antal gånger per dag och det ser bara fint ut.

Så nu sitter jag och funderar om jag inbillar mig. Nåja, visar sig väl hos optikern nästa vecka. Någonting har förändrats iaf för jag ser inte lika skarpt med glasögonen nu, som före. Jaja, nya glasögon och linser var oavsett ett måste så.

Jag ska bara ge mig och sluta klaga. Right?

Jag saknar mina underbara baaaaaaaarn så mycket så det värker i hjärtat. Och min helt galet fina karl. Min blivande man. Min framtid. Jag är så förbannat lycklig över det jag har. Jag kunde inte önskat mig något bättre.

Och snart, snart, snart får jag sätta livet på PLAY igen efter att ha stått på PAUS i över ½ år. Som jag längtat! Snart. Jag ryser av tanken. HÄRLIGT! Jag önskar att ni kunde förstå hur det känns...
Kommentarer!
Postat av: Helena

Hej! Kommentarbombaren här;)



Va bara tvungen att svara på att jag oxå ser sämre på mitt ena öga! Men bara på en punkt i mitten. Ska be om en synundersökning om det inte har försvunnit på ett par veckor då jag ska till Hudik nästa gång. Men för mig beror det antagligen på att jag hade massor av blödningar i ögonen efter operationen och antagligen är det ett kärl som har spruckit i ögat. Kärl bygger oftast upp sig sj, men det har ju ändå gått snart 2 månader för mig.. Vi får se helt enkelt... Hoppas=) Kram

Kommenterat - 2010-06-03 / 19:48:49  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Ninna

Nu hittade jag hit oxå, missade när du bytte blogg, och ärligt, då i november brydde jag mig inte massor om något utanför hemmets väggar. Men men, bättre sent än aldrig.



Blir glad att läsa att operationen gått bra (men mindre roligt var givetvis att läsa bloggen från början, klarade bara till årsskiftet, sen sa psyket ifrån, FY FAN att måsta uppleva det medans man fortfarande återhämtar sig efter att ha medverkat i livets mirakel)



Att gnälla och klaga är mänskliga rättigheter för en ålänning, och det är hemskt att se dåligt fast man använder sina uppgraderingar. Som pappa brukade säga, när han var i liknande sitts, så länge man klagar vet man att man lever iallafall...



Lycka til, och hoppas du får komma hem-hem till din familj snabbt!

Kommenterat - 2010-06-04 / 05:59:09  | URL - http://dragon-pup.blogspot.com/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: