Piller-flumm.

2010-06-08 / 19:54:18
Dom kom just in med kvällsmedicinerna och jag reagerar på en gång att det ser lite ut. 5 piller. Äter jag faktiskt bara 5 piller till natten? Neej, det kan väl inte stämma? Hur många åt jag imorse? Och framförallt, VILKA åt jag imorse? Åt jag dom rosa? Nä? Eller? Ska jag ha dom nu?

Panik.

Ingen, förutom jag, vet vad jag åt imorse. Och den personen från HYKS som delade medicinerna färdigt i den lilla papperspåsen.

Men imorse. Jag åt 4 stora, och 3 småa? Inte 6 stora och 3 småa? Gaah. Så måste det ha varit. Man blir helt sinnessjuk. Jag minns inte. Viktiga piller här som det handlar om. Och så minns jag inte.

Det värsta är att JAG har en medicinlista. Och här hade dom en annan. Dom två rosa ska jag ha till kvällen enligt min lista från HYKS. Men enligt den dom har här så ska jag ha dom på morgonen.

Dom ändrade nu iaf. Och jag fick dom två rosa till natten så som det står på min lista. Det måste vara så. Jag kan inte bara äta 5 på kvällen. Det känns för lite. Frågan är om jag åt dom imorse också? Helvete, när jag inte minns. 

Dom små pillren som jag åt imorse var inte heller samma som var i imorgonbitti-koppen. Jag måste skärpa mig. Stenkoll. Från och med... igår helst. Imorgonbitti ska jag jämföra alla mina piller med min medicinlista. Aaah. Jag blir knäpp. Nåja. Man lär sig väl snabbt hoppas jag. Det värsta är att alla jävla piller är så förbannat viktiga.


Däremot måste jag säga att jag äter betydligt mindre piller än jag trodde att jag skulle göra. Tror det blir runt 15 stycken per dag bara. Något sånt.

JÄTTE INTRESSANT VA? Jag vet. Detta blev ett *slå-mig-själv-på-fingrarna-inlägg*.


Annars har hela familjen varit på besök nu. Oj va roligt det var att träffa barnen. Dom var väldigt avvaktande när dom kom in, men när dom såg att jag var pigg och glad så började dom babbla på som vanligt med en gång. Och Siri röjde slätt här inne, precis som tidigare idag. Härligt. Ska bli så skönt att komma hem och börja leva ett normalt liv igen. Eller ja, små steg, men i rätt riktning iaf. Längtar efter att kunna gå ut på gården med barnen och titta på när dom spelar fotboll. Med tur så får jag komma hem på torsdag redan. Ska försöka med det iaf.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Oj, det va lite! Jag äter typ.. 22-23 nu tror jag. Äter 3 blodtryckssänkande. Dom kanske inte du har? Äter du Ursofalk? Dom är mot gallsten eller så tror jag,.tora vita kapslar, dom äter jag 6/dag av 3 ggr/dag. Cellcept? Äter jag 2/dag, morgon och kväll (Stor lila) Prograf? (Små kapslar) äter jag 7 mg/dag av delat morgon och kväll.. Ett piller mot magen va viktigt. Vad har du för piller? *nyfiken=)

Kommenterat - 2010-06-08 / 21:34:23  | URL - http://www.familjeliv.se
Postat av: Jessie

Nej jag har inte fått några blodtrycksmediciner. Inte än iaf. Hittills har det hållit sig normalt :-)



Kan skicka dig mina mediciner via mail! :-) Kram

Kommenterat - 2010-06-09 / 09:04:29
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: