I hate mondays.

2010-06-14 / 14:45:10
Really. Dom suger. För det är alltid ett sånt jävla stressande. Bara av att veta att det är måndag så stiger ju blodtrycket. Typ.

Var oavsett uppe med tuppen imorse. Först kallade labben och blodprover kl. 08:00. Såklart var det ju full smetat. Där har vi ju då en fördel med att vara transplanterad och inte ha något immunförsvar, jag fick gå in bakvägen och blev väl stucken i princip med en gång. Skulle jag ställt mig i kön med alla andra så skulle jag utan tvekan få väntat åtminstone en timme.

Sen bar det hem för att ta morgon medicinerna (som ej får tas före blodproverna).

Sen tillbaka till sjukhuset och till kirran där samma läkare som förra veckan tittade på såret. Denne konstaterade att det såg super bra ut, och nu ska jag få en annan omläggning som ska göras om var 3:dje dag (från imorgon). Behöver jag säga hur underbart det känns? Från att lägga om det 2 gånger om dagen, till var tredje dag... underbart. Detta betyder att det faktiskt kommer att finnas dagar som jag heeelt slipper fara till sjukhuset. Yes!

Nåja, efter kirran blev det medicin avd. Alla morgonens prover hade sett bra ut. T o m mitt HB hade stigit. Till 94. Yee. Tror dock mera på att jag druckit lite halvkasst. Men men. Där jag blev iaf UTSKRIVEN! Så nu är jag helt hemsläppt. På riktigt alltså. Helt sjukt.


FPA hade fått mitt B intyg för medicinerna klart, så jag for gladeligen till apoteket för att hämta ut dom. Vet ni vad räkningen gick på?! 82 jävla euro. Jag höll på att smälla av. Nåja. Bättre än 3000e, men ändåååå. Herregud. Så nu ska jag ha terapi för mig själv, dela dosetten. Yeah. Sen måste jag röjja en hel hylla i skåpet i köket. Helt sjukt va mediciner. Jag lider helt seriöst med min nya lever. Fyfan va den får jobba hårt. För att inte tala om mina njurar som dom lägger över allt dom kan på. Tex. värktabletterna. Ojoj.

Imorgon blir det en lite lugnare dag. På morgonen har vi INGENTING. Mitt på dagen är det dags för Siris 1 års kontroll på BVC, och ½ timme efter det så ska jag vara på kirran så dom får sätta den där 3 dagars omläggningen. That's it! Så lite har vi inte haft att göra sen före jag for iväg och blev transplanterad. Och på onsdag är det ännu bättre. För då har vi ingenting alls inbokat. Inget sjukhus. Ingenting. Behöver jag säga hur skönt det känns? Vi ska mysa med barnen. Titta på film och bara "va".

Har även haft premiär idag. Jag har kört bil för första gången på exakt 4 veckor. Det ni. Det var stort :-P Men nu kallar dosetten, och sen ska jag hacka purjolök. Glamoröst. Verkligen. Men, som sagt, det är ju MÅNDAG.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Åh, jag vill oxå köra bil igen! Jag körde bil senast den 30/3 tror jag det va.. Det är dax snart! Tänkte vänta så mobiliseringen kommer igång ordentligt. Har tappat så jäkla mkt muskler av att bara ligga ner i stort sett i 7 hela veckor! Va väl sista veckan jag började gå med gåbord.. Åh.. Vi som har ny bil oxå.. drömmer mig bort

Kommenterat - 2010-06-14 / 23:22:20  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ah jag förstår det. Jag fullkomligt älskar vår bil, så jag har längtat. Det blir ju en frihet i sig. Har varit jobbigt att behövt skjuts ÖVERALLT. Enda orsaken att jag körde igår dock var för att jag inte hade något val. Jag hade ju slut på mediciner och behövde desperat till apoteket, och jag var ensam hemma. Hade dock provat köra före sambon for iväg, för att vara på den säkra sidann att jag skulle klara av det. Men det var inge problem alls! :-)



Men jag förstår dig. Du var ju i sämre skick än mig på det viset. Jag var ju uppe och tog några steg redan 2 timmar efter dom sytt ihop mig. Och sen var jag uppe och knallade på varje dag. Dock har man ju förlorat sjukt mycket muskler, det märkt ju tydligt. Har jätte svårt att öppna typ burkar och sånt. Noll kraft.



Hoppas du klarar av att köra bil snart igen! :-)

Kommenterat - 2010-06-15 / 07:56:34
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: