HEM!

2010-06-07 / 16:19:08
Ja nu äntligen.

Min stegring försvann mirakulöst, och mitt CRP hade sjunkit från typ 30 igår till 19 idag. Så ingen större infektion verkar det vara i såret. Och alla andra prover var bra. Så jag fick komma HEM! Eller ja, till sjukhuset då, men HEM iaf. Skit samma. Åland. Underbart.

Så nu sitter vi på båten. Blev Silja. Fick sjuk/handikapp-hytten. Stor och rymlig. Fint. Det stramar lite i såret men det gör ingenting för jag är på väg heeeeeeeeeeeeeeem.... yeah.

Det lär ta sju svåra år innan såret läker också nu när det ska läka innifrån och ut, och alla jävla mediciner jag äter som försvårar läkningen. Men det känns inte heller som hela världen just nu. Jag kan gladeligen springa till sjukhuset varannan dag och få det omplåstrat. Ska väl ändå ränna där och lämna blod jämt och hela tiden.


Ska tillbaka till H:fors om 5 veckor på kontroll. Hoppas att jag ska slippa "akuta" besök dit före.

Nu blir det nog inte uppdaterat igen före jag är hemsläppt från ÅCS. Detta mobila internet funkar inte på Åland. Men läkarna på HYKSen trodde inte jag skulle behöva hållas så många dagar alls. Dom ska väl i princip bara titta på mig, kolla mina provsvar och ge mig alla kontroll-tider. Så... Yeah.

Sen är det återhämtning som gäller för hela slanten. Och försöka blicka framåt och inte tänka så överdrivet mycket på 6 månaders kontrollen då jag ska göra en datortomografi för att se om cancern blossat upp någon annanstans som inte ögat ännu kunde se. Men vi hoppas inte såklart, och försöker att inte tänka på det, eller nojja om det, tills dess. Att nojja har jag annars blivit expert på nu, så vi får se hur det går.

MEN I ALLA FALL. JAG ÄR PÅ VÄG HEEEEEEEEEEEEEEM!

Snart får jag sätta på PLAY... iiih. Vad jag är urväntad. Helt sanslöst. Puss och kram på er!
Kommentarer!
Postat av: Cindy

HÄRLIGT!!!!!!! Stort VÄLKOMMEN HEM bruden :-D

Kommenterat - 2010-06-07 / 17:59:16  | URL - http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Linda

Detta gillar vi!! sköt om dig! kram

Kommenterat - 2010-06-07 / 20:19:50  | URL - http://lindaslivpaaland.blogspot.com/
Postat av: Allex

Välkommen hem älskade vännen <3

Kommenterat - 2010-06-07 / 20:31:47
Postat av: Inger

Önskar dig all lycka till !

Kommenterat - 2010-06-07 / 21:53:20
Postat av: Tess

Välkommen heeem!!

Kramar

Kommenterat - 2010-06-07 / 23:34:47
Postat av: Helena

Blev så otroligt glad av att gå in på din blogg nu! GRATTIS till hemfärden, eller hur man säger=D

Kommenterat - 2010-06-07 / 23:51:02  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Cilia

Har smygläst din blogg ett tag och vill bara säga GRATTIS!!! Du verkar vara en helt otrolig mänska, att du orkar vara positiv i allt jobbigt! Just nu får jag såna kickar av att läsa dina inlägg, har själv varit med om att sätta på PLAY igen och vet hur härligt det är att ha fått en ny chans att leva.

Jag önskar dig all lycka och solsken i sommar! Många kramar

Kommenterat - 2010-06-08 / 08:31:15
Postat av: Annica

Stort välkommen hem... önskar dig all lycka på vägen och DT:n kommer gå jättebra om 6månander! Sätt på Play nu och njut av sommaren, många varma kramar till dig!

Kommenterat - 2010-06-08 / 09:08:57  | URL - http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Jessie

TACK ALLIHOPA! Ni är så fina! kram

Kommenterat - 2010-06-08 / 15:40:05
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: