Gett upp hoppet.

2010-06-06 / 19:48:00
Ja denna helg som skulle varit full med förväntan inför hemresan har verkligen varit allt annat. Idag fortsatte motgångarna. Såret hade (såklart!) spruckit upp ännu mera, så nästan hela snittet som går upp emot bröstet var uppslitet.

Läkaren sydde 4 stygn, för att det inte skulle spricka mera i kanterna. Hålet i mitten är fortfarande kvar och lika stort, så det är det nytt sorbact inklämt och sen är såret så mycket fastklämt som det gick, och tejpat. Hela magen är randig av brunt tejp och plastfilm. Jätte snyggt.

Och mitt CRP hade stigit. Jippie. Och till på det (som att det inte räckte) så har jag nu fått stegring. Och alla kan väl gissa vad det innebär.....

Så min hemresa imorgon kan jag väl kyssa så långt åt skogen som det bara går. Speciellt när flyg-helvetena är i strejk och jag fan inte kan sitta på en kryssningsfärja i 10 timmar med NOLL immunförsvar. Dessutom är det ingen höjdare att vara framme 04:30 på morgonen och sen åka till ÅCS direkt därifrån heller. Jihaaaa.
Det andra alternativet är att flyga till Sthlm, taxi till Kapellskär och Rolfen hem. Låter också som något man vill göra som ny-transplanterad va? 

Life is good. Jag blir bara sååå jääävla trött. Får jag inte komma hem imorgon så ska jag beställa efter en egen namnskylt till dörren. Och göra en adressändring. Vi syns väl till julen då kanske. Hej hopp.
Kommentarer!
Postat av: Cindy

Du får vara trött, lessen, besviken och nere, men du fixar de. Ett steg bakåt, 2 steg framåt. Infektion verkar de ju som, men det är nog tyvärr rätt vanligt med sådan stor operation. Synd bara!

Tänker på dig och hoppas det känns bättre om någon dag. Förstår att du vill hem till dina älsklingar, men dom vill att du ska va frisk och må bra innan du kommer hem. Dom har bättre koll på dig där just nu ,då läget är som det är :-( Kraaaaam, håller tummarna nu att infektionen går ner och att såret ger med sig så du får komma hem. Kram igen!

Kommenterat - 2010-06-06 / 22:01:52  | URL - http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Helena

Fy vad jag lider med dig nu. Och ryser när du skriver om såret! Blir arg på sköterskan som tog bort stygnen! Fick hon sin leg i flingpaketet eller? Kräv en helikoptertur hem=)

Kommenterat - 2010-06-06 / 23:12:32  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: mackie

´Bamse kramar till dej finaste! kan inte tänka mej hur de känns men lite iaf... försök tänk positivt fast det känns för jävligt! Vi ska ses alldeles snart!!! Miss u sooo much! Puss kraaaaaaam!

Kommenterat - 2010-06-07 / 02:04:01
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: