Det första..

2010-06-02 / 16:10:56
... jag ska göra när jag kommer hem är att boka en tid för en synkontroll, jag vill ha nya glasögon och nya linser, färgade och vanliga. 
Samt klippning + färgning av håret. Jag är i desperat behov av uppfräschning och ändring!

Jag blir så trött på mig själv när jag ser mig i spegeln här på sjukhuset. Håret är matt, dassigt, platt och livlöst. Ögonen ser ledsna ut, och glasögonen är vinda och fula. Jag är röd och svullen i ansiktet och ja, jag känner mig som... någonting dött. Någonting avhängt. Någonting förlagt. Bortglömt.

Aaah. Jag längtar.

Känns sjukt egentligen, här har man har just kommit ifrån en levertransplantation, och det enda man har i huvudet är en ny frisyr. Hm.
Kommentarer!
Postat av: Tess

De e bra att du kan tänka på en ny frisyr ;)

Kommenterat - 2010-06-02 / 19:02:00
Postat av: roger wahlgren (din mors bridgepartner)

jävligt starkt jobbat Jessie. Måste va underbart å komma hem till nära å kära. Antar du e förhållandes pigg när du börjar tänka på ditt yttre. kul å höra. Ett friskhetstecken tar jag de som. Känner dig inte så väl men du skriver otroligt bra. Författarämne kanske??? Ha de snart kan du börja räkna timmar å inte dagar

Kommenterat - 2010-06-02 / 19:25:01
Postat av: Danni

Men vännen, det fixar jag när jag kommer hem! både klipp och färg! Pussss

Kommenterat - 2010-06-02 / 20:19:14  | URL - http://[email protected]
Postat av: Jessie

Jaa Danni jag vet :-P Alla gånger får du det!



Men nu är det själva ompysslandet jag känner att jag vill ha. Eller behöver. Om du förstår hur jag menar :-) Att bara sitta i den där stolen och få håret tvättat.. aaaah. Va skönt.

Kommenterat - 2010-06-02 / 20:40:14
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: