Bvc.

2010-06-15 / 13:48:50
Ja jag säger bara det. Fiiiifan.

Såhär gick konversationen idag:

BVC-tanten:
-Ja sen är nya rekommendationerna att barn ska dricka fettfri mjölk nu.

Jag:
-Du menar lättmjölk?

BVC-tanten:
-Nej fettfri. Den ljusblå.

Jag:
-Jonä, Siri får vanlig lättmjölk.

BVC-tanten:
-Ja men nu rekommenderar vi fettfri mjölk för det handlar om olika sorters fetter och... (jag avbryter)

Jag:
-Siri dricker några munnar vanlig mjölk om dagen. Vi kommer inte att köpa fettfri mjölk för det för att hon ska dricka några enstaka munnar. (här börjar min irritation)

BVC-tanten:
Jo men... (jag avbryter igen)

Jag:
-Nej vi kommer inte att ge henne någon fettfri mjölk. Barn har druckit vanlig mjölk i alla tider (BVC-tanten avbryter)

BVC-tanten:
-Jo men det är det nya med tanke på vegetabil... (jag avbryter)

Jag:
-NEJ VI KOMMER INTE ATT GE SIRI FETTFRI MJÖLK. VÅRA ANDRA BARN HAR SEN DOM VAR SMÅ DRUCKIT VANLIG LÄTTMJÖLK OCH DOM LIDER INTE AV DET. DOM ÄR FRISKA OCH MÅR ALLDELES UTMÄRKT!

BVC-tanten:
-Ja ni gör såklart som ni vill men ni kanske kunde tänka igenom det... (jag avbryter igen)

Jag:
-Vi behöver inte tänka på det. Siri kommer att dricka vanlig mjölk precis som resten av familjen gör.



Vad i helvete?! Vilken jäääävla hysteri?! Och att truga. Jag blev irriterad med en gång. I princip. Vilket hon nog hörde på mitt tonfall. (Sen hade jag tid till kirran och måsta gå mitt i besöket) Men tro fan att hon hade skrivit i boken (TROTS DET JAG SA); "ge gärna fettfri mjölk". GAAAH! Kik dig för helvete.

Visst, barnen blir nu för tiden bara fetare och fetare, det läser man ju överallt. MEN, det beror faaaaan inte på mjölken. Det kan jag garantera.


Och dessutom, så var det samma sak som jag klagade över efter förra besöket. Jag är där för Siris skull. På hennes kontroll. Inte för att prata om mig själv. Tror ni inte att det kom på tal igen?! Och trots att jag visade klart och tydligt på både kroppsspråk och tonfall att det inte är något jag vill diskuttera på Siris 1 års koll, så hade hon ändå frågat ut F ännu mera när jag gått ut. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Jag blir störd.

Kommer att byta BVC sköterska till nästa gång. Jag pallar inte att hålla på och käfta emot och prata om saker som inte hör till Siri.

För övrigt växer vår underbara unge bara bra. Just under 9,4 kg visade vågen, och 75 cm lång var hon. På pricken på längd-kurvan, och lite under kurvan med vikten. Men hon röjjer ju på så förbannat så det är ju inte så konstigt.
Men som sagt. Dagens besök gjorde mig bara irriterad.


På kirran gick det väl bra iaf. Fick "det absolut senaste" inom sårvård. Någon vakum-grej som ska läka såret mycket fortare, och dra ihop det betydligt snyggare. Annars vet jag ingenting. Dagen blev förstörd av att sitta och truga emot. Urk. Så nu tänker jag sitta här och vara irriterad en stund. Tack för mig.
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Men suck. Dom får det att låta som att man ger barnen gift. Då faktum är att det är mer gift att mata i ungar lightprodukter hit och dit. Visst, det är en sak om man låter barnen äta massa fett och socker och onyttigheter, men att "rekommendera" det ena och det andra då man ger barnen naturlig mat, det är ju bara störigt. Och som du säger, det är INTE lättmjölken som gör barnen feta.. Hoho. Än är inte den sista idioten född!

Kommenterat - 2010-06-15 / 15:08:39
Postat av: Rebecka

Oj, min lillkille e 5 månader o väger 8,7kg.. :S

Kommenterat - 2010-06-15 / 15:53:14  | URL - http://rebecka83.blogspot.com
Postat av: Jessie

Rebecka - Jaa men Siri vägde 7,6 kg på sin 5 månaders koll också :-)

Dom brukar ju börja bli jätte aktiva sen och då saktar det av :-)

Kommenterat - 2010-06-15 / 16:16:19
Postat av: mille

Ja, jag håller med i den frågan om mjölken. Alltså att det INTE är där problmet ligger. Ge tillbaka ENILETT till ungarna för faaaan...

Kommenterat - 2010-06-15 / 20:51:33
Postat av: Rebecka

ok de e bra de!!! Eddie kämpar på bra för att kunna börja röra sig snart.



Tycker du gör helt rätt som behåller vanliga mjölken. Helt sjukt att de ska dra in på mjölk o smör o sånt som inte gör nån skada. Minska på socker o snabba kolhydrater i annat ist.



Tycker absolut du ska byta bvc tant... Min faster Charlotte jobbar där men är på mammaledigt just nu. Synd för de flesta brukar gilla henne har jag förstått :) Hon är även Eddies gudmor, helt perfekt att ha en sån som är Bvc tant!!

Kommenterat - 2010-06-16 / 15:04:54  | URL - http://rebecka83.blogspot.com
Postat av: Jessie

Ja det är helt sjukt. Ungar behöver väl äkta mat. Usch. Jag blir så uppretad.



Jo vi gick hos Charlotte de första två gångerna, supertrevlig, men hennes vikarie verkar också bra. Hon var vikarie för min barnmorska så jag har varit hos henne då. Så, tänker byta. Pallar inte denne vi har mera. Vi klickar inte alls.

Kommenterat - 2010-06-16 / 15:52:53
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: