Pessimister.

2010-07-15 / 20:16:11
Usch. Va jag hatar såna. Orka sitta och vara sarkastiska/pessimistiska/ironiska. Att man hävt i sig minst 1 dunk vin är ingen ursäkt. Usch va trött jag blir. Blä.


Idag har jag varit på fika med Föglö (Sandra alltså). Riktigt trevligt var det. Vi är för himla dåliga på att ses. Nu får det inte ta lika länge tills nästa gång. Skärpning. Ja det var kul, fast tiden rann som vanligt iväg alldeles för fort. Sen blev det en snabbis och handla innan det var dags att bege sig till mamma o. co på middag, och träffa morfar, som jag måste säga att verkade ovanligt pigg och pratglad av sig. Det var roligt! 

Siri fick gunga med gammel-morfar. Och hon vart inte ens skrämd, fast han ser ut som en tomte med sitt gråa långa skägg.

Och nu är vi hemma. Jag känner mig mest irriterad. Dels för att min läkare ringde och berättade att min Cya-konc. sjunkit kraftigt IGEN och ingen fattar varför, för mina leverprover ser alla bra ut. Såklart, alltid ska något jävlas, så är det ju bara.

Japp, imorgon är det fredag och det händer absolut ingenting. Jag tänker iaf inte göra ett jävla skit. Sätta mig och snickra på en liten snickeboa, för det är väl allt som hinner komma upp på den där tomten innan cancern eller nåt annat äter upp mig.

Usch. Är på riktigt kasst humör idag. Så hejdå.
Kommentarer!
Postat av: Patricia

får jag komma och snickra med dig älskade vän?

Kommenterat - 2010-07-15 / 20:36:55
Postat av: Jessie

<3

Kommenterat - 2010-07-15 / 20:48:24
Postat av: Allex

Vad står detta cya.konc för? Konstiga grejjer....Jag kan snickra med dig jag oxå =)

Kommenterat - 2010-07-15 / 22:21:04
Postat av: Jessie

Cya konc. = Koncentrationen av min immunsuppressiva medicin (Sandimmun Neoral) i blodet.



Att den sjunker BORDE alltså betyda att min medicindos är för låg, och att dom borde höjja dosen. MEN, om den är för låg borde även mina levervärden stiga. Och det gör dom inte. Det är det som är så konstigt.



Den skulle även kunna sjunka om jag glömt ta mina mediciner, eller tagit för lite, men så är inte heller fallet. Så, det är märkligt.

Kommenterat - 2010-07-15 / 22:33:02
Postat av: Helena

Om den sjunker äter man för lite medicin. Den ska ligga på 8 och min hade sjunkit till 6,4 då fick jag mer immunsänkande.. Aja.. Tar väl ett tag innan man äter exakt rätt mängd=) Hoppas allt är bra iaf och att ni har ett hus på gården inom några år=) skitkul för er att få bygga nytt!!! Få välja=)

Kommenterat - 2010-07-16 / 21:55:29  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ja fast man kan ju inte ge hur mycket som helst. Ökar dom ännu mera så äter jag ju lika mycket som direkt efter transplantationen, och det låter ju lite konstigt nu när det faktiskt gått 2 månader.



Cya. konc. ska dock ligga på 200-400. Helst lite över 200. Mitt låg på 155 nu, 199 var det 3-4 dagar före det. Mycket märkligt. Men men... vi får väl se vad dom säger i H:fors.

Kommenterat - 2010-07-17 / 09:12:27
Postat av: Helena

Ja det är mitt prografvärde jag tänkte på men du äter ju inte det ju=) Förvirrad jag är..... Hoppas dom inte höjer din dos iaf! Sj är jag så gott som utan biverkningar nu. Blir lite trött fort men det beror nog på mkt annat oxå, man är ju fortfarande nyopererad och va ju inte jättelängsen man va inlagd på sjukhus! Ont i huvet kanske 2 ggr i veckan går över med 1 alvedon, förr åt jag 4/dag.. Skakar inge mer heller!! Gör du? skönt att slippa det iaf..=)

Kommenterat - 2010-07-20 / 21:50:53  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: