Osocial.

2010-07-29 / 17:12:49
Usch va jag känner mig sur och osocial just nu. Är inne i en sån där "ensam-period" igen. Jag vill inte alls träffas och umgås med folk. Skulle vilja kasta min telefon i toaletten och spola. Skulle det inte vara för att den var så förbannat dyr, så kanske jag skulle funderat på det.

Dessutom kan den ju kanske vara bra att ha när läkaren vill ringa och berätta att mina prover suger och dom vill ge mig mera mediciner. Som exempel.

Ja, en riktigt bra dag har jag idag som ni kanske märker. Samma som igår. Och i förrgår.

Bitterfitta. Check.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Ja, tyvärr så känns det som det bara går upp och ner=( Men förhoppningsvis stabiliseras det för oss snart=)



Jag äter ganska lika som dig faktiskt!



Morgonen:

Prograf - 3 st

Cellcept - 1 st

Prednisonol (Kortison) - 1 st

Omeprazol (För magen) - 1 st

Trombyl (Blodförtunnande) - 1 st

Bactrim (antibiotika) - 1 st

Ursofalk (gallsten) - 1 st



Kl 16.



Ursofalk - 1 st

Magnesiumpiller (har dåligt magnesiumvärde) - 1 st



Kvällen

Prograf - 2 st

Cellcept - 1 st

Ursofalk - 1 st



Vet du hur länge man ska äta blodförtunnande?

Kommenterat - 2010-07-29 / 17:42:19  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Emmsan

Man får vara hur sur, bitter, förbannad, ledsen och ensamvarg som man vill emellanåt. De har vi all rätt till.

Kram på dig!

Kommenterat - 2010-07-29 / 18:03:49
Postat av: Jessie

<3

Kommenterat - 2010-07-29 / 18:57:36
Postat av: Anki

Tack för att du kikade in på min blogg. Ja, Sverige verkar ha en liten trångare syn på det här med donationer. Att se sin sambo sakta men säkert bli sämre och sämre det är oerhört svårt. Här i Stockholm operaras ca lite över 50 st leversjuka per år och det är i det närmaste ingenting i mina ögon sett, men ända har då 50 st fått ett nytt liv.

Jag förstår inte heller varför knappt några människor törs skriva på min namnlista, jag har i det närmaste blivit hatisk mot mänskligheten.

Vad som kommer att hända här om inte min sambo får en lever inom kort är att han dör eller blir för sjuk för att kunna transplanteras.

Men hopp har jag kvar men det tryter



Kram

Kommenterat - 2010-07-30 / 13:14:14  | URL - http://nabbann.blogspot.com
Postat av: Anki

Alla som kommer på väntelista för ett organ, är högprioriterade. Sen beror det på vikt blodgrupp osv, och vem som är sjukast och i stort behov av en lever.

Alla som står på listan kom på den för att enda utvägen är en transplantation för att överleva. Vi hoppas men ibland tycker jag att det inte ser så ljust ut.



I Finland har ju leversjuka hopp åtminstone, att man strävar efter att efter 44 dagar få ett organ, betyder ju oxå att ni i Finland är mera villiga att anmäla sej till Donationsregistret. Känner du några andra som fått lever så snabbt i Finland??



Kram

Kommenterat - 2010-07-30 / 17:17:34  | URL - http://nabbann.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: