Doktor.

2010-07-28 / 13:09:16
Ja idag har farbror doktor ringt mig för att meddela gårdagens provsvar. Jag måste erkänna att jag var lite nervös över hur jag skulle förklara mitt "icke fastande" eftersom jag sa till labb-personalen att jag nog inte hade ätit efter kl. 20.00 (liar, liar, pants on fire?)

Men, hör och häpna, "jag ser inget avvikande alls i dina provsvar, allt verkar jätte bra, och ditt HB hade stigit till 109, så det är ju jätte bra". Eh. What? Really?

Och han som nu tagit över efter min läkare (som är på semester), så är typ diabetesläkare, så det där med blodsocker borde ju han ha på grej. Så... eh. Hurra! Det är ju fint.


Och mitt HB var ju super bra! Det låg ju på 90-någonting sist. 91 tror jag. Det verkar ha varit bra att byta järntabletterna till kvällen, istället för morgonen. Man ska ju inte ta dom med mat, det vet jag ju, men inte visste jag att det skulle ha sådär stor skillnad (det hände INGENTING när jag tog dem på morgonen).

Skulle även få ett nytt recept på Somac hem på posten. Vet inte hur länge jag ska äta dom men, slut börjar dom bli iaf. Och magsår eller liknande vill vi helst inte ha.

Dagen idag började mulen och regnig, och jag blev jätte lycklig. Men nej, nu är det hett igen och strålande solsken. Börjar bli lite irriterande. Inte för att vara den som klagar men........ Jag är redo för hösten nu. Seriöst.

Ikväll ska vi iaf låtsas som att det är mulet ute, och sitta inne och titta på friidrotts EM och dricka kaffe. Ha det gott.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: