2 månaders kontroll.

2010-07-18 / 09:53:50
Ja ikväll/inatt bär det av mot Helsingfors igen. Känns rätt bra faktiskt. Mest för att man har massor med frågor som det känns som att man inte kan få ett vettigt svar på hemma.

Onkologen ville ju inte ens ta emot mig här hemma, för att jag haft/har en så ovanlig cancer-sjukdom, så dom visste inte hur dom skulle ta hand om mig där. All eftervård ang. det blir skött i H:fors tydligen.

Och min stackars medicinering. Jag vägrar få dosen höjd igen, vill då hellre byta sort av immunsuppressiva. Denna sort har en hel hög otrevliga biverkningar som dom andra sorterna inte har, och ökar dom dosen är risken betydligt högre att man drabbas av dem. 

Fast sen igen så finns det väl en orsak att jag äter just denna sort. Den orsaken vill jag också ha. Och det är väl bara dom som kan svara på det. 



Fast ska infinna mig på sjukhuset först kl. 20:00 imorgonkväll, så först har vi en hel dag i H:fors att fördriva. Ska lämna iväg Alexander till mamma sin. Sen ska vi väl bara fördriva tid. Kan ju vara skönt det med. 

Håll tummarna för att dom släpper hem mig igen dagen efter. Det skulle ju vara en mardröm om dom skulle få för sig att hålla mig kvar för att få medicineringen på grej. 

Fast det ska bli super kul att träffa alla där igen! Otroligt fina människor <3

Hörs om ett par dagar! Heippa!
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Ha det bra, hoppas du får svar på alla frågor och funderingar!

Kommenterat - 2010-07-18 / 12:25:45
Postat av: Helena

Lycka till! Skönt att få svar på lite frågor, alltid nåt man funderar över ju=)

Kommenterat - 2010-07-20 / 21:47:45  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: