Tankegångar.

2010-01-17 / 20:23:04
Idag har vi firat Alex. Det vart middag och tårta hos mamma. Det var vi alla, mamma och Michael, och F's mamma och pappa. Mycket trevligt som vanligt. Mycket prat. Mycket om vad som komma skall. Ja, ibland känns det mera jobbigt och ibland mindre. Jag har så många frågor och blir lätt irriterad för att ingen kan ge mig svar.

Mamma tycker att jag ska läsa om andras upplevelser, som varit med om samma sak, men det vill jag helst inte göra. Alla upplever ju saker olika. Jag vill inte bilda mig en uppfattning om vad som ska komma, av hur någon annan upplevt hela sin operation och allt omkring. Då blir det ju en chock för mig sen, ifall jag upplever det HELT annorlunda, för så lär det ju säkert bli. Så tack, men nej tack.

Jag vill ha konkret information. Inte några upplevelser från andra. Och den där informationen verkar det som att ingen verkar ha just nu. Måste lära mig SKRIVA UPP alla frågor så jag inte sitter helt stum när jag väl sitter framför leverspeciallisten och transplantationsläkaren sen. Men man ska ta sig i kragen och verkligen SKRIVA UPP också. Jag är så bra på sånt dära..... eh.

Blä blä. Mest känns allt blääää. Jag förstår ingenting. Jag fasar inför när jag får "sökaren" i handen. Då börjar mitt liv. Mitt begränsade liv. Det nya livet. Och det blir aldrig som förr. Då får jag inte åka någonstans. Då ska jag alltid vara tillgänglig. Jag får inte dra på mig infektioner. M.m.m.m.... Då börjar mitt nya liv.
Kommentarer!
Postat av: Linda

Gumman allt ska bli bra! Nu åker jag iväg, men ses om 1½ vecka igen när vi landat på holmen. Kommer att sakna dig/er.

Puss tjejen min älskar dig <3

Kommenterat - 2010-01-17 / 23:24:01
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: