Resor och bröllop.

2010-01-07 / 11:38:44
Jag trodde aldrig att en förlovning skulle innebära så mycket press på att gifta sig. Och inte från vem som helst. Utan min MAMMA. Hah, det ni! Det var inte väntat. Men hon älskar F, och hans föräldrar. Och framför allt så ser hon väl hur lyckliga vi är. Men stundtals så är det lite jobbigt med alla frågor hur man tänkt, hur man vill ha det osv. Jag vet ingenting. Just nu existerar inget annat än att bli FRISK.

Någonting som vi däremot funderat på är en sak mamma sa när vi kom från onkologen första gången, och fått en gnista hopp av läkaren, att dom faktiskt, otroligt nog, inte hade hittat några cancer-celler, ÄN så länge. Hon sa, "nu har vi fått ett strå att gripa tag i, det är inte kört, nu jävlar kämpar du, och sen åker ni iväg."

Med det menade hon en resa. När jag är frisk. Dom ska bjuda mig och F på en resa, vart vi vill. Betalt. 1 vecka. Inklusive barnvakt. När vi vill. 

Och för varje dag som går, så har man mer och mer förträngt att man kanske ska dö. Nu existerar det nästan inte mera. Jag vägrar inse att det ens finns en chans att jag inte överlever. Jag SKA leva. Jag SKA se mina barn växa upp. Så är det bara. 

Och igår hade vi tråkigt och började titta runt, vart vi skulle kunna fara. Bara vi två. Men va svårt det är. När man får välja, på hela jorden. Vart far man? Vi hittade ett undangömt paradis på Bali. Det såg helt gudomligt vackert ut. Men det hinner ju ändras. Det finns ju så mycket man vill se, men egentligen så är ju det viktigaste att bara vara tillsammans.    
Kommentarer!
Postat av: Anonym

Otroliga du! kram till dig, tänker på dig på nätterna på jobbet

Kommenterat - 2010-01-07 / 13:10:15
Postat av: marie

oj, det låter ju helt underbart! som du skrev tidigare, man känner när man hittat den "rätta" här i livet.. Hoppas ni får en underbar resa!



Å Jessie, du kommer att klara detta! det finns inga andra alternativ. Använd den styrka som syns nu, å ge järnet! slåss tillbaka mot det onda, det ska få lida! =)

Kommenterat - 2010-01-07 / 13:32:10
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: