Paus.

2010-01-06 / 12:30:44
Inatt har jag faktiskt sovit. Har inte vaknat av någonting. Slut? Vi tittade på film igår, så vi kom i säng ganska sent. Vid 01:00 tror jag, sen låg vi som vanligt och babblade i typ 1 timme.

Gud va jag är lycklig. Har utan tvekan hittat mannen i mitt liv. Trodde aldrig att jag skulle kunna känna såhär för någon.
Och som jag skrattade och skakade på huvudet åt mamma som gifte sig med Michael när dom varit tillsammans i 1½ år, NU först fattar jag. Dom visste, precis som jag vet nu, att dom hittat "den rätte". Jag skulle utan att tveka gifta mig imorgon. Det finns ingen tvekan. Som jag sa till mamma DÅ "varför stressa?", och som mamma sa tillbaka, "Ja, men varför vänta?"

Så sant så sant. Detta bevisar för mig att jag träffat rätt. Så jag tänker fan överleva detta. Åtminstone kämpa, in i det allra sista, för jag tänker gifta mig. Så är det bara.

Jag vill så jävla gärna bli frisk. Nu. Fortsätta med mitt liv. Det står på paus nu.

Men det är en lång väg kvar, och nu utgår jag då från att det faktiskt finns något att göra för att "laga mig".
Först ska dom hitta mitt fel.
Sen ska dom göra något åt det.
Vad blir det för behandling? Är det något dom kan operera? Knappast medicinera, den tanken har jag släppt. Det fanns även teorier dom arbetade utifrån att det kunde vara en tumörsjukdom. Vissa ska man kunna leva med. Visst, men jag kan inte leva med en alldeles för stor lever som går ända ner till höftbenet.
En ny lever? Det är ju det logiska enligt mig. Min är alldeles för stor, och trasig. Jag behöver då en ny, som fungerar. Är det ens möjligt med den sjukdomen jag har nu? Sen ska man hitta en ny, passar mina anhörigas? Om inte, hur jävla länge får jag vänta på en annan? Som ska passa perfekt dessutom...
En organtransplantation är ju inte direkt riskfri heller. Hur tar kroppen en ny lever? Stöter jag bort den och dör?

Klarar jag allt detta som ligger framför mig, så är det inte slut där heller. Sen ska dom gå igenom mitt immunförsvar från botten. Vad är det för fel på mig? Var är min immunrubbning? Varför alla dessa extremt svåra infektioner och dyl. som jag råkat ut för de senaste 7½ åren? Är detta med levern en ledtråd till mitt hemska immunförsvar, eller är levern sjuk pga rubbningen? Eller har det inget samband?

15.000 frågor. Och FORTFARANDE inga svar. Sammanfattningen är att jag har en låååååång väg att gå nu. Jävligt lång, och jävligt jobbig. Det är svårt att ta en dag i taget. Det låter lätt, men det är jävligt svårt. Speciellt när man har så mycket planer. Så mycket man vill göra. Men det hjälps ju inte.

Då har jag fått klaga lite till då. Så fort Siri vaknar så ska vi ut till Ämnäs på kaffe. Sen hämta Andrea och så blir det att åka till mamma på middag. Hej på er.
Kommentarer!
Postat av: Patricia

Kämpa på gumman, finns för dig i alla lägen! den lycka du upplever nu kommer vara föralltid, ni är som gjorda för varandra! ringer dig ikväll, och tjatar om en kaffe:)

Kommenterat - 2010-01-06 / 12:50:26
Postat av: Mackie

Jag har aldrig sett dej såhär lycklig, trots allt som händer/hänt så ser man på dej hur lycklig du är. Du e såååå värd honom utan tvekan! Jag blir så glad att du e glad, fast ja kommer bli en ensam nukka.haha.

Jag kommer alltid finnas till 100% för dej/ er. det vet du nog :)

åååh, e så mycke ja vill säga... men iaf tänkte att ja sku ringa dej imorrn! tänkt om ja sku komma över på kaffe imorrn kväll om de passar? Puss Kram

Kommenterat - 2010-01-06 / 18:22:00  | URL - http://mackiestankar.blogg.se/
Postat av: Emma

Du förtjänar all lycka i världen..och fast vägen är lång och kämpig så kommer vi finnas här hela tiden!



kramar!

Kommenterat - 2010-01-06 / 19:49:09  | URL - http://emjoli.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj jag får rysningar så glad som jag blir när du skriver om din körlek till Frej! Är så otroligt glad för din/er skull, som jag sagt hur många gånger som hellst.

Och ännu mera värmer det med din "envisa" sida som har kommit fram att du ska kämpa och att det här ska du klara!!!

Kom ihåg ni behöver inte kämpa ensamma!

Finns här nu och föralltid för dig och din fina familj! Puss<3

Kommenterat - 2010-01-06 / 22:30:43
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: