Nytt år.

2010-01-01 / 10:14:31
Ja jag kan se tillbaka på 2009 med så otroligt mycket blandade känslor. Hela året, utom december, har varit de lyckligaste i mitt liv. Men december har varit den värsta månaden, utan tvekan, någonsin. Och jag tror aldrig att något kommer att slå detta heller.

Att få veta som 24 åring att man har "levern full med cancer, det finns inget att göra, du ska dö". Det sög luften och livet ur mig och alla nära. Min mamma bröt ihop, jag har sett min pappa gråta för första gången på 24 år och min lillebror har ringt hem till mamma och gråtit flera gånger, vilket jag heller aldrig kunnat tro om honom. Och jag och F, vi hade ju hela vår framtid planerad. Och så rycks den bort under fötterna på oss, på 10 sekunder.

Nej fyfan. 2009 slutade för jävligt. Nu tar vi nya tag. För ett bättre 2010. Det kommer att bli kämpigt, och jäääävligt jobbigt. Oavsett vad läkarna säger den 13:onde. Men det kan inte bli sämre än slutet av 2009. Svårt att någonsin säga att man är förbredd på dåliga besked, men på ett sett så är man det. Man kan omöjligt ta det lika dåligt som första gången. Nu vet man, att man inte är odödlig. Och att det inte bara "händer andra", utan lika bra kan hända en själv. 

Den enda ljusglimten i allt mörker är den lilla ring av guld som sitter på mitt finger, och den underbara julen vi fick med familjen.

Och vet ni vad? Siri började första dagen på nya året med framsteg. Hon har ÅLAT för första gången någonsin. Hon skulle ha fjärrkontrollen. Och hon skulle ha den, till varje pris. Och fram kom hon. Duktig tjej!
Kommentarer!
Postat av: Linda

Tack för en fin kväll igår!

Oj vad duktig hon är, sa ju att det inte tar länge innan hon börjar krypa. Men visserligen så kryper hon ju inte nu men hon kommer framåt och det är det som räknas. Duktiga tösen:)

Puss

Kommenterat - 2010-01-01 / 12:21:44
Postat av: Mille

Vi håller allt vi har för ett ljusare 2010!! Du är så stark som har kämpaglöden kvar, annan skulle nog inte orkat som du.. Kram!!

Kommenterat - 2010-01-01 / 12:30:04
Postat av: Allex

Du är en mästare på att få ut dina känslor i skrift. Och framförallt så är du en kämpe, en fin vän och en underbar mamma och mycket,mycket mer. älskar dig vännen. vi håller tummar för en bättre början på detta år. Många kramar

Kommenterat - 2010-01-01 / 13:59:38
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: