Efter 15:00...

2010-01-01 / 14:16:32
Ja... efter tre... nu alltså, ska jag infinna mig på medicin avd. för att få min arm avläsen av någon sköterska som var "expert" på det där tuberkulos-provet. Jag drar mig... för att åka.

Hur man definerar och tolkar "expert" på denna holme är väl dock ytterst personligt. Här verkar det inte behövas någon kunskap alls för att få kallas expert. Bara man kan googla, det är allt som krävs....

Jag hyser så jävla mycket agg mot vårat sjukhus. Jag kan inte hjälpa det. Det är deras fel, deras jävla fel att vår familj bröt ihop och föll rakt ner i ett stort svart hål i en vecka. I en vecka var allt mörkt. Det fanns inget hopp. Inget vi kunde göra. Och framför allt, inget stöd.

Man skickar hem en 24 åring, som har små barn hemma, med ett dödsbesked. Man erbjuder varken mig, min sambo eller min familj någon att prata med. Ingen krishjälp, ingen psykolog. Ingenting annat än en ask med Diapam (lugnande), that's it, "men bara för att ta när jag veeerkligen behöver".

Och när det sen kommer fram, att dom inte hade rätt att säga att jag skulle dö, bara av att titta på en röntgenbild, så blir man så jävla bitter. 1 vecka har jag gråtit. Och gråtit. Och alla mina nära och kära. Fittans jävla ruttna sjukhus. Och nu ska jag dit. Och stirra på alla jävla människor. Dra åt helvete. Jävla as. Nej, jag är inte bitter. Inte alls.
Kommentarer!
Postat av: Allex

Förstår att du är förbannad. Det skulle jag också vara och helt rubbat att du inte fick nånsorts krishjälp. Helt sjukt ju! Älskar dig. Kramar

Kommenterat - 2010-01-01 / 22:19:35
Postat av: Anna-I kampen mot barncancer

Ptja, inget förvånar mig med onken här, mamma frågade samma sak, då hon ännu hade något år kvar att leva. Ja man dör ju ändå fick hbn till svar.

Hon hade blivit helt paff av svaret. Så rakt ut. Ingen omväg , inget alls.

När Lova fick beskedet fick vi heller inga några sådana där, vill ni ha nån att prata med, dock var en sköterska med, som ofta haft hand om Lova efter det när vi fick beskedet. Bara att de var 2 när de kallade in oss, så förstod man att, det här bådar inte bra.

Esa som var på onken förr i världen var bra tyvärr slutade han väl till många sjukas besvikelse. Hmm.

Kommenterat - 2010-01-02 / 07:50:06  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Emma

Åland har inget sjukhus..de borde åtminstone inte få heta sjukhus..noll kompetens och definitivt ingen empati för andra människor..Allt är galet fel.



Många kramar..!

Kommenterat - 2010-01-02 / 11:16:40  | URL - http://emjoli.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: