Bitterfitta.

2010-01-21 / 16:40:07
Ja alltså jag måste ju berätta att jag inte jämt är sur, arg, ledsen och bitter. Kan förstå att det låter lite så här i bloggen. Däremot så har jag en tendens att bara blogga när allt känns som absolut värst. För att "spy ur sig". Man måste det, annars kokar det över.

Annars rullar dagarna på rätt bra. Humöret känns ganska stabilt, dagtid då alltså. Det är i princip alltid bra på dagarna, leker med Siri, handlar och gör ärenden, dricker kaffe och skrattar med Mackie. Ja, helt bra alltså. Idag var Svenne hit också så det var fullt hus.

Siri är nog när som helst på gång att börja krypa tror jag, känns spännande! Det har hänt så himla mycket med hennes utveckling under dessa senaste veckorna. Hon är så himla duktig. Jag blir så stolt, mammas lilla hjärta.

Nätterna är fortfarande P-E-S-T. Jag får inte sova och allt som snurrar i mitt huvud är ju samma visa. Hela tiden. Somnar vid... 04-05 varenda jävla natt. Det är extremt jobbigt. F tycker att jag skulle prata med en psykolog men det är inte riktigt min grej. Jag vet inte vad en sån skulle kunna hjälpa mig med faktiskt.

Nåja, det är som det är. Och det går ju inte över genom att man aldrig ska få tänka på annat heller, för så fort man gör det, så får man ett mess om hur jag mår, eller om jag hört något mera av någon läkare, bla bla bla. Och så åker man ner i depp-träsket igen.

Men sammanfattningen av dagens inlägg är alltså att just nu så är bra dagarna flera än dom dåliga, för första gången på 5 veckor (och då bortser jag från nätterna såklart som har varit lika skit hela tiden). Förhoppningsvis så fortsätter det så ett tag till, att man kan glömma, om så bara 5 minuter, hur sjuk man är. Det kommer väl som ett slag i ansiktet på posten, tillsammans med remissen till transplantationsläkaren sen.

Vi säger såhär tills vidare, den dagen, den sorgen.
Kommentarer!
Postat av: Anonym

Ja håller nog me din Man. Tycker att du borde skaffa dej en psykolog för du har mycket framför dej änu och du mår ju förstås dåligt nu oxå. Det är alltid lite knasigt att träffa en ny männsika som man ska blotta sitt liv o välmående med men det hjälper fast man inte tror de. :) Fundera på de, de e gratis oxå ;) Nu har ja bränsle in tha car ögän så ja kan komma över igen o lära siri krypa och äta upp era pipparkakor :) Puss

Kommenterat - 2010-01-21 / 19:38:28
Postat av: Anonym

de va ja som skreeev mitt namn for bort tror ja :)

Kommenterat - 2010-01-21 / 19:39:24
Postat av: Anna-I kampen mot min 6årings cancer

ååh jag kände också sådär då en främmande kruator hälsade på här, tyckte det mest blev en massa krystat prat och inte ville hon ha fika heller. Ujuj. Jag vill prata men jag känner så också att det är så svårt å dela med sig åt en främmande människa som lyssnar på 25 andra eländiga människor till. Haha. Men det är bra att dom finns också absolut, det här är mina egna känslor inför psykologer.

Kommenterat - 2010-01-21 / 21:21:58  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: