Ut på äventyr.

2010-02-16 / 19:41:54
Ja idag har jag och Siri varit på vift hela dagen. Efter S ätit lunch så for vi till stan med Mackie, så kom även Mia och Linda (+Elliot). Vi kikade lite på stan och åt lunch på Svarta Katten.

Via FPA hann jag också. Där blev man ju lagom uppretad iaf. Blev sjukskriven från 9/3, då min mammapeng tar slut, lämnade in det idag (den 16/2), alltså 3 veckor före sjukskrivningen ens börjat gälla, bara för att vara säker på att pengarna ska hinna komma in till slutet av mars, så att det "löper på" och tar över mammapengens plats.

Men neeeeeej, det kunde hon inte lova. Trots att det är 1½ månad tills dess. Inget kunde hon varken lova eller säga. Jag blev helt slut! "Du får vänta på ett beslut" var allt jag fick höra.

Det är inte som att jag kan hjälpa att jag är sjukskriven. Jag kan liksom inte börja jobba även fast jag skulle vilja. Att dom inte fattar hur viktigt det är att man får sin sjukpeng. Man blir ju efter med ALLT annars. Träffade en annan tjej på FPA förra gången jag var dit, och hon sa att dom givetvis skulle se till att ordna det och att jag inte skulle oroa mig. Men nu? Neej. Jävla... skit ställe.


Sen efter det for vi hem och åt middag iaf, och därefter bar det ut till Bamböle skogarna för att träffa Allex. Och Emma fick jag på köpet. Mycket trevligt var det som vanligt! :-)

Men nu ska jag ta kväll och titta på OS. Godnatt.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: