Skillnad.

2010-02-17 / 10:52:50
Alltså otroligt med dessa insomningstabletter.

Jag var ett vrak före. Spelade ingen roll om jag gick och la mig 22:00 eller 02:00, somnade ALDRIG före 03:30-05:00 ändå. Vände och vred mig och sov kasst. På morgonsidan sov jag bättre, men vaknade i princip inte före 13 på dagen, om jag inte blev väckt. Hela dagen borta. Jätte roligt. Bara det ger en ångest.

Nu har vi varit jävligt kassa under OS, vi kommer inte i säng före 02:00 typ. Men jag tar min tablett, somnar jätte fort, sover jätte bra och vaknar vid 10.00-10.30. Dom där timmarna gör stor skillnad, jag har inte samma känsla av att jag sovit bort dagen. Så räknar jag med att det blir ÄNNU bättre bara OS tar slut och vi kommer i säng tidigare :-P

Men den största skillnaden är hur utsövd jag känner mig. Vaken och pigg, till skillnad från tidigare då jag var lika trött när jag vaknade av mig själv kl. 13 eller blev väckt kl 09. 

Sen har jag funderat på VAD jag är. Leversjuk eller cancersjuk? Jag måste ju falla inom någon kategori. Varför ska jag råka ut för allt skit? Egentligen, 1 på 10 MILJONER. Vad är oddsen liksom... ja... en-på-tio-miljoner. Vilken jävla tur man har. Jag har liksom fullt upp med att vara småbarnsmamma just nu och skulle varken ha tid, lust eller ork men alla jäkla undersökningar och levertransplantation. Eller tiden efteråt. Det tyngsta. Jag kommer att missa sååå mycket med Siri. Saker jag inte kommer att se och saker jag inte kommer att klara av eller orka göra. Alla planer för sommaren, borta. Ingenting kan planeras. Ingenting kan göras. Tid som bara rinner ut i sanden. Och jag kan inte göra ett skit åt det. Frustrerande. 

Men nu ska jag sluta klaga, dricka mitt kaffe och vänta på att Mackie ska komma.

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: