Läkare.

2010-02-09 / 14:24:20
Idag har jag varit till läkaren då. Tiden var väl bokad mest ifall jag hade frågor inför vad som ska komma. Fick reda på lite små-fakta iaf.

Läkaren jag träffade visste om 2 stycken levertransplanterade på Åland. TVÅ! Shit, vad lite! Jag hade gissat på... 32 kanske.

Sen fick jag också veta att det inte finns någon på Åland som haft denna sjukdom, någonsin. Och det ska inte finnas heller, om man räknar på sannoliks-lära. Chansen för det finns i princip inte, som han sa.

Så vad fan är oddsen att man ska sitta här med just denna sjukdom?

- Det är 1 på 10 000 000. En människa på tio miljoner alltså.
Just denna jävla människa är jag. Great. Kändes ju jävligt roligt att höra.

Prognosen för levertransplanterade var iaf bra. Jag skulle t o m få börja jobba på DGH igen om jag ville. SEN alltså. Först ska jag vara sjukskriven... i sju svåra år. En jävla resa man har framför sig. Fyfan.

Och en kallelse till H:fors borde trilla ner i postlådan när som helst. Inom denna vecka. Sen borde allt går fort därefter. Jag skulle tydligen ha hög prioritet och hamna hög upp på väntelistan, så det ska väl förhoppningsvis inte ta så länge sen.

Fick även mera värkmediciner och sömntabletter utskrivet. Äntligen kanske man ska få soooova i tid. Men nu ska jag vara social med Mackie som just kom på kaffe.
Kommentarer!
Postat av: Anna-I kampen mot min 6årings cancer

Jag håller tummarna för att allt skall gå bra för dig.

Och jag tror att det kommer att göra det också. Även om det blir kämpigt.

Kommenterat - 2010-02-09 / 16:23:53  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Allex

ja nog är det typiskt, men det värkar som det kommer att gå ganska fort bara h.fors hör av sig och det som var bra är att du får komma tibaka ti jobbet, wiiie =) Fast det allra bästa är att du blir frisk vännen. När ska du komma ut till skogen då? Kramar

Kommenterat - 2010-02-09 / 20:55:01
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: