En tiondels sekund.

2010-02-03 / 02:03:09
Ja, om ens så länge tog det för mig att bryta min lycka över livet, som jag känt ett par dagar. Jag har varit glad, och uppåt. Inte känt något behov att lugnande eller något sådant. Visst har jag tänkt på vad som ska komma, men det har inte skrämt mig eller gjort mig nedstämd och ledsen. Snarare har jag sett fram emot det, en ny chans. 

Men ikväll började mitt hjärta hoppa och studsa jävligt märkligt och oregelbundet igen, och det är inte första gången. Då kom det som en smäll på käften. Alla jävla "Tänk om...". Tänk om det har spridit sig? Tänk om jag har något fel på hjärtat nu? Och alla andra organ?

Och där satt jag, mitt i allt, och var övertygad om att jag ska dö. När jag kommer till H:fors och dom fått göra alla undersökningar så kommer dom att säga det också, "tyvärr, men det finns inget att göra". Och igen ska jag få höra det. Och igen ska jag få uppleva det. Och alla känslor från "då", kom plötsligt tillbaka på en tiondels sekund.

Och nu sitter jag här. Rastlös i själen. Orolig och rädd. Och jag känner mig ensammast i hela världen. Varför jag? Jag vill inte dö. Och jag vill inte sitta här, som jag gör nu, och känna döden flåsa mig i nacken. Känna hur paniken sprider sig i kroppen och pulsen skenar iväg. Jag vill bara bort ur min sjuka kropp. Jag vill ha en ny. Jag vill bli lagad. Nu blir jag plågad. Varje jävla dag i ovisshet, en enda jävla plåga.
Kommentarer!
Postat av: Anonym

finns här i natten. Är på jobb, gick till datorn, där sitter du..ångest och outhärdligt tungt.

2 steg fram och 1 tillbaka... du skulle vara onormal om du inte reagerar nu..tänk vad bra om man kunde lägga in känslor och sånt på "känslobanken" och bara ta ut lite i gången. Ibland så ramlar känslor över en och man vet inte hur de ska hanteras...klart du har mycket funderingar oxå....skulle jag så skulle jag sätta in lite i min bank från dig..tänker på dig och kram i natten A

Kommenterat - 2010-02-03 / 02:34:59
Postat av: Danni

Finns här för dig! ser framemot att träffa dig snart... Puss vännen

Kommenterat - 2010-02-03 / 06:39:22
Postat av: Mackie

men gumman :( ... kanske du överanalyserar din kropp och hur den beter sej av ren oro? skulle inte se de som konstigt iaf, du vet ju hur ja ha vart me min på senaste. Tänk på hur dom gått igenom din kropp o hur långsamt växande din cancer e. Chansen är liten, jätte liten att du mitt i allt har den nån annanstans på 3 veckor. Tänk på er helg som kommer :) Love u. Puss

Kommenterat - 2010-02-03 / 08:18:29
Postat av: Linda

Jag blir stum och finner inte några "bra" ord när jag läser detta! Jag kan inte heller säga att jag förstår hur du mår, för det gör jag inte, jag kan bara försöka sätta mig in i det och se att du är ledsen och att du inte mår bra. Mer än så kan jag inte säga att jag "vet hur du mår" Det vet ingen, tyvärr:(

Det enda jag kan säga med all säkerhet är att jag alltid finns tillgänglig om det är något, och att jag Älskar dig min fina vän! Puss

Kommenterat - 2010-02-03 / 21:40:01
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: