Yes!

2010-08-06 / 11:11:48
Äntligen är det fredag! Och imorgon kommer ALLA barn hit. Alltså, varenda en. På en och samma gång nästan. Det känns härligt. Det har varit så himla tyst här de senaste veckorna, även fast Siri håller liv i lådan. Men åh, vad jag har saknat stora barnen. Och det ska bli jätte roligt att umgås med Max lite också.

Så tro mig, att i helgen är jag uppbokad :-) Och på söndag fyller jag år, och som ni kan gissa så firas den med familjen. Och jag är ruskigt nyfiken på min present som står i barnens rum och väntar. Spännande. Jag drömde den sjukaste drömmen inatt...

Presenten var en bröllopsklänning som F's snorrika mormor och morfar från Finland hade köpt. I bröllopspresent så skulle vi få deras hus i Finland och dom skulle total-renovera det färdigt så som vi önskade. Yeah. Synd att inget av det där stämmer då. Eh. Haha. (Hans mormor o. morfar lever inte, och dom kom från Sverige. Och dom var inte snorrika :-)) 
Det var dock ett problem, klänningen var för liten och jag var jävligt sur i min dröm, för jag önskade mig en crosstrainer, inte en bröllopsklänning. Och utan en crosstrainer skulle jag ju inte komma in i klänningen. Ja, det var helt sjukt iaf. Men det ska väl förhoppningsvis inte stå en för liten bröllopsklänning i sovrummet iaf. Däremot skulle ju inte en crosstrainer sitta helt fel. Eller en symaskin, det skulle jag också vilja ha. Jaja. 

Idag har jag tusen ärenden att göra. Måste hämta ut en massa mediciner. Först till sjukhuset och sen till apoteket. Gud vad jag är trött på alla mediciner. Jag behöver ett nytt sjukintyg också, men alltså, jag orkar faaaan inte ringa och tjata om det igen idag. Skjuter på eländet tills måndag.
Sen måste vi till Ämnäs och släppa in katten igen. Och sen var det något till..... ringa H:fors jo, och boka om min kontrolltid. Det är samma dag som barnen börjar skolan igen. Funkar inte, som ni kanske förstår. Alex första dag i skolan dessutom.


Ha en fin fredag, gott folk!
Kommentarer!
Postat av: Ninna

Jisses, är Alex så stor redan? Hjälp vad tiden går...



JAg tror ingen vill få en för liten bröllopsklänning, fast det är klart, ett nyrenoverat hus skulle inte vara helt illa...

Suktar efter det som äär till salu i godby, men det ligger ju i -godby- och vi har just fått världens bästa dagisplats... suckar nåja, vi hade väll inte haft råd med det endå efter budgivningen

Kommenterat - 2010-08-06 / 16:16:36  | URL - http://dragon-pup.blogspot.com
Postat av: Jessie

Jo tiden går, han blev ju 7 år i januari :-)



Hm, det där för 170.000e? Jag har sett det. Men tycker det är lite väl mycket pengar för ett begagnat hus.. Och som sagt, så skenar väl priset iväg ännu mera sen.

Kommenterat - 2010-08-06 / 19:20:58
Postat av: Ninna

mmmm, men det har hel källare och det kostar s%#¤n om man ska bygga det själv...

äsch, jag är väll så hus-sjuk att allt med 4 väggar och ett tak låter lockande... speciellt efter en helg i skärgården när man kunde gå ut naken om man ville, fanns ingen som såg en =)

Kommenterat - 2010-08-06 / 20:55:30  | URL - http://dragon-pup.blogspot.com
Postat av: Jessie

Haha ja det kan lätt bli så, känner igen det allt för väl :-)

Kommenterat - 2010-08-06 / 21:08:43
Postat av: Ninna

brukar du oxå vara naken i skärgården? =P

Kommenterat - 2010-08-06 / 23:13:22  | URL - http://dragon-pup.blogspot.com
Postat av: Jessie

Haha, jepp, faktiskt. Det var dock runt 20 år sen sist ;-)

Kommenterat - 2010-08-07 / 09:54:33
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: