3 månaders kontroll.

2010-08-21 / 13:13:58
Ja det står näst på schemat. Så inte roligt.

Jag ska dit för att visa mitt huvud och lämna standard blodprover (samma som jag tar här). Och sen får jag åka hem. Alltså några timmar som jag egentligen behöver vara där. Till det så "slösar" jag bort i princip 3 dagar.

Och det är ju så himla roligt när båten är i land 04:30 på morgonen här hemma sen också. Jätte roligt. Det är ett helvete att lyckas hålla sig vaken så länge, och ett helvete om man råkar somna och måste stiga upp den tiden. Det är ju då man sover som tyngst oftast.

Men det ska väl gå. Sen blir det (förhoppningsvis) inte flera besök där före 6 månaderskontrollen, som blir i November. Det är då jag ska göra en datortomografi igen. Det känns inte så himla roligt. Cancer, eller inte cancer. Roligt att vänta på det svaret då. Speciellt pga. allt man har i bagaget sen tidigare. Har ju allt som oftast inte visat så trevliga saker dom där.

Dessutom ser ju mina provsvar så bra ut, så det är säkert nåt lurt där, bara för sakens skull. Blodprover är skit. Jag hade 4 kg tumörer fast i min lever, men inge jävla prover pekade på det. Jag var helt normal. Eller, en hypokondriker som läkarna helt säkert tyckte. TILLS dom såg mina röntgen bilder såklart, I-N  Y-O-U-R  F-A-C-E!

Så, sånt dära litar jag inte mera på.

Jaja, men det är länge till november säger vi. Vi ska överleva den här kontrollen först. Nu ska jag gå och dricka lite vatten. Intressepilarna flyger hejvilt antar jag.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Oj, så lite man får göra i Finland på den kollen. Här va det ju massa saker man fick göra som du kanske såg när jag skrev. Va undersökningar hela dagen ju..

Kommenterat - 2010-08-21 / 13:32:56  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Jepp, frågade förra gången om det var något speciellt denna gång. Men dom sa nej. Det är väl 1 års kontrollen som dom gör betydligt mera på, biopsi och annat "trevligt". Sen säkert vid 6 månaders kontrollen också, eftersom dom skulle göra DT då.

Kommenterat - 2010-08-21 / 13:53:41
Postat av: Helena

Ja usch, tydligen så gör dom biopsier på varje årskontroll! Fy fan.. Otur! Det är inte lätt att va transplanterad inte=( Men vi får ju leva iaf=)=)

Kommenterat - 2010-08-21 / 17:17:36  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Jaså? Jag tror att jag ska göra igen sen först efter 5 år, tyckte jag dom pratade om.

Kommenterat - 2010-08-21 / 17:53:34
Postat av: Helena

Men grattis kan jag bara säga=) haha.. Lycko dig!!;)

Kommenterat - 2010-08-24 / 18:48:54  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Anki

Ville bra berätta att min sambo fick en ny lever, efter 8 månader och 13 dagars väntan



Kraaaaaaaaaaaam

Kommenterat - 2010-08-25 / 09:02:37  | URL - http://nabbann.blogspot.com
Postat av: Jessie

Men åh, va skönt för er! Äntligen! Hoppas han får en snabb och hyffsat smärtfri återhämtning!

Kommenterat - 2010-08-25 / 12:01:42
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: