Tristess.

2010-04-20 / 08:27:52
Men fy vad jag har tråkigt. Nästan olidligt. F är i Uppsala i flera dagar och Andrea skickade jag just iväg till skolan, och sen åker hon till sin pappa efter det. Så nu är det jag och Siri. Bara vi två. I flera dagar. Och vad passar ungen på att göra då? Sova. Klockan är snart 09:30 och jag har både petat på henne och tänt lampan när jag skulle leta kläder. Och hon sover. Som en stock. Still going strong.

Hoppas hon gör samma sak imorgon när jag också kan sova och inte behöver skicka iväg någon till skolan. Antagligen så ska hon väl upp och hoppa redan kl. 07:00, med min tur.


En sak låg jag och funderade på inatt som jag retade mig på lite igår. Är det inte tystnadsplikt som gäller på sjukhuset? Jag blir så jävla trött. Kommer med Siri till BVC och får efter 2 sekunder huvudet-på-sne-a'la-jag-lider-med-dig-blicken, och frågan Huuuur mååår du?

Min första tanke var "jag?". Är vi inte här för att prata om Siri?
Min andra tanke vad "hur i helvete vet tanterna på rådis detta?" Det står fan inte i Siris papper och dom har heller ingen rätt att rota i mina journaler. Inge gemensamma bekanta eller vänner har vi heller. Då blir jag aningen irriterad. Faktiskt. Att det läcker på sjukhuset var ju ingen nyhet. Men ÅTMINSTONE ska det väl hållas inom avdelningen, eller har jag fel!?

Det är ju inte heller så att jag sprungit på det där sjukhuset. Jag har haft fullt upp med Uppsala och H:fors. Allt härifrån är i princip skött per telefon. Så nog är det ju lite märkligt ändå. Skvallret tar sig ända från bottenvåningen och upp till tredje våningen. Usch.

Vill jag prata om min cancer så gör jag det. Men högst antagligen så vill jag INTE. Speciellt inte när jag är på BVC med Siri.
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Ska man hårddra det så betyder väl tystnadsplikten egentligen att dina krämpor inte ska diskuteras med andra än de som är involverade i vården av just den krämpan. Och din cancer borde inte ha nåt med Siris BVC-besök att göra, det håller jag med om. Men på det här sjukhuset har dom tydligen aldrig tagit speciellt hårt på det där med att inte skvallra. Det är nästan så man önskar att någon faktiskt skulle sätta dit dom så dom får sig en näsbränna och kanske tänker efter lite. Sen går ju skvallret via både sköterskor och städpersonal och allihop till på köpet.

Kommenterat - 2010-04-20 / 10:46:46
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: