I'm working it out.

2010-04-25 / 15:13:29
Ibland vill jag bara lämna allt och börja om. Verkligheten hinner ikapp en. Trots det så beror det allt som oftast, otroligt nog, inte på mig och mina cancer-bekymmer (som att inte det ändå vore mera än nog).

Utan, ja... alla omständigheter kring andra saker och andra människor, kan göra mig så galen. Hur fungerar systemet på den här jävla holmen egentligen? Det är helt sjukt. Och man blir ju så otroligt frustrerad när man står bredvid och observerar. Instanser som ska finnas till för att hjälpa och försöka göra det bästa möjliga för alla inblandade parter. Istället så stjälper dom. Dom skiter i att ringa upp trots otaliga ringbud, ger oklara luddiga svar, finns aldrig på plats och får ingenting, absolut ingenting, gjort. Man vill ta tag i dom och skaka liv i dem.

Vad i heeelvete är problemet? Det finns människor bakom som lider. Bryr någon jävel sig om det!? Och det är inte bara ett eller två olika ställen. Behöver man inte ha någonting innanför pannbenet för att få jobb på alla dessa instanser som är till för att hjälpa i diverse olika situationer?
 
Ja man blir helt slut. Usch. Fyfan för alla jävlar med käppar i röven. Har definitivt inget annat att skriva idag. Hejdå.
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Håller med, det verkar rätt ofta vara fel person på fel plats. Och det värsta är att de personerna ofta har VALT det yrket, studerat flera år osv, och sedan ändå verkar vantrivas så till den grad att det går ut över människor de ska hjälpa. Man kan inte sitta och rycka på axlarna och tänka "det där tar jag senare" då det är människors liv det handlar om. Då kan man byta yrke tycker jag.

Kommenterat - 2010-04-26 / 11:32:41
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: