Update.

2009-11-23 / 14:11:28
Ja! F har fått OP tid igen! Först ringde han imorse, fanns inge tider sa dom. Sen ringde dom upp vid 12.00 och då fick han tid! Nästa måndag! Underbart, hoppas verkligen att det blir av denna gång.

Vi behöver verkligen ha detta gjort, annars ser jag en ekonomisk undergång om ett par månader när jag börjar på hemvårdsstöd om han då inte skulle blivit opererad.

Gud vilken lättnad! Håll tummarna för att det blir gjort denna gång!

En annan uppdatering är att Jomala social INTE ringde i fredags. Som väntat. Inte har dom ringt idag heller. Fast hon lovade och svor på tisdagen (förra veckan), att under den veckan skulle allt vara klart och hon skulle ringa senast slutet på veckan. Right. Vad ska man säga? Det känns som att det går mera bakåt än framåt. Hur mycket ska man måsta ringa och tjata på att dom ska få något gjort? Om det handlar om barn, borde inte det vara viktigt? Snart har det gått 5 veckor. 5 veckor som dom skulle ringa ETT samtal. Ska det vara såååå jäääävla svårt att få käppen ur röven?

Jaja. Nog om det. Ny vecka har vi, igen. F är på väg till dagis efter Alex. Siri ligger och power-nappar sen 1 timme tillbaka. Tar på krafterna att vara så rörlig som hon blivit mitt i allt. Det är dock sjukt kul när det händer så mycket framsteg på en och samma gång. Fast vi kämpar vidare med maten, hon vill fan inte ha, om det inte kommer ur en flaska. Frustrerande. Kämpat i 1 ½ månad, känns som att hon gjort noll framsteg under den tiden. Nåja, nöjd är hon och upp i vikt går hon så, det är väl ingen fara än så länge.

Om hon inte äter bättre vid 6 månader så ska jag börja kämpa ännu hårdare, tills dess så kan hon nog få nöja sig med mjölk och välling känns det som. Vissa rekomenderar ju att man ska hel-amma till 6 månader så, det är nog bra.

Så fort S vaknar så ska jag lägga på en maskin tvätt. Tills dess ska jag lata mig på soffan. Hejsvejs.
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Vad bra att han fått en ny tid, hoppas det blir gjort nu. Och jag förstår hur han/ni tänker med att det säkert inte är så populärt om man anmäler dom. Men som sagt, det är ju en principsak. Det heter att alla har rätt till vård inom skälig tid, då har dom fan ingen rätt att knuffa folk hit och dit som nån jävla pingisboll.

Kommenterat - 2009-11-23 / 14:43:24
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: