Vänta... och vänta...

2009-12-28 / 15:44:12
Ja det är väl ungefär det jag gjort idag..

Igår fick vi skjuts med taxi till patienthotellet med en jätte trevlig tjej, hon körde oss först via centrum och sjukhuset för att visa hur vi skulle gå sen. Super snällt tyckte jag. Sen gick vi till rummet och lassade av oss för att traska vidare in till centrum. Allt var öppet så vi gick och kikade runt i butiker, åt middag, handlade lite mat och bokade bio till ikväll. Sen bar det tillbaka till hotellet och titta på tv resten av kvällen.

Idag kl. 10.00 skulle jag vara på sjukan. Avd. 78B. En cancer-avdelning. I korridoren möttes man av gamla gamla människor som gick med rullatorer och var gråa och bleka. Man kände sig lite.... missanpassad. På något vis.. Ehm. Nåja. Fick först sitta i dagsalen i 2 timmar, sen fick jag mitt rum då. Ytterligare 1 timme efter det så kom en sköterska och tog blodprov. Minst 10 rör. Och jag överdriver INTE. Skulle gissa på kanske 15. 1 timme efter det kom läkaren. 1 läkare. Hon tittade på mig och prata lite allmänt om allt jag redan vet. Mina röntgenplåtar visar klart och tydligt C-A-N-C-E-R sjukdom i heela levern som dessutom är den väldigt förstorad. Det som talar emot min extremt sjuka lever är att jag mår så bra. Så nu ska alla bästa läkare titta på mig. Sa hon iaf. (Tror det när jag ser det.)

Ska även göra en NY biopsi imorgon. *FUCK YOU* var min första tanke. Jag som ÄNTLIGEN börjat känna mig "normal". Det har känts som att jag skulle fått stryk över revbenen sen dom gjorde den förra för 2 veckor sen. Det är ju sen inte sådär hemskt trevligt när dom gör den. Det måste klassas inom topp 3, under kategorin "det mest obehagliga jag gjort i mitt 24 år långa liv", och jag har varit med om MYCKET skit ska ni veta.

Iaf. 4 timmars väntan idag för ingenting. Bra sammanfattat. Hoppas morgondagen blir bättre. Då ska jag infinna mig på sjukan redan 07:30 för diverse MERA blodprover samt biopsin kl. 09.00. Sen får vi se vad dom hittar på för spännande undersökningar åt mig... Can't wait......... (hör ni ironin här med?)

Nu ska vi titta lite tv... sen ner på stan och kika. Ikväll blir det bio för att få tankarna på annat.
Kommentarer!
Postat av: Anna-I kampen mot barncancer

Hmm gissar vilt på Helena som körde runt er? ^^

Det var snällt, själv har jag fått lära mig Uppsala all by my self.

Jobbigt med alla prover de tar om och om igen o all denna väntan. Och förstår att du känner dig missanpassad så ung bland alla gamla tanterna.

Borde finnas någon mellanonkologisk avdelning efter barnens också, men det är bra att det finns överhuvudtaget vård, de finns länder som knappt har vård att ge sina.

Kram på er.

Kommenterat - 2009-12-28 / 17:34:18  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Allex

Usch vad jobbigt att behöva vänta så jävla mycket då! Ny biopsi, men duger inte den förra? Och vad var slutsvaret på den då? Ska du måsta vänta 2 veckor till då? Kan man faktiskt säga att en röntgen är cancer innan man fått biopsisvar.. Ne jag ska sluta störa mig. Du är så jävla strong Jessie och jag älskar dig vännen. Jag kan ringa imorgon, svarar du inte ringer jag igen =) Puss och kram på dig !

Kommenterat - 2009-12-28 / 22:10:38
Postat av: mackie

Uch tycker inte alls om C ordet... ja håller tummar och tår för att du har nått som går att åtgärda. Du e en av mina få närmsta vänner som jag Älskar så mycket så det får bara inte va nått som tar dej ifrån oss.

ja e på jobb på skorven imorrn för en dag men ringer imorrn kväll.

Puss på dej!

Kommenterat - 2009-12-28 / 23:39:08
Postat av: danni

Jag tänker på dig hela tiden och hoppas och hoppas och hoppas, det måste bli bra nu. Allt har faktist känts som vanligt sen vi fick lite hopp tillbaka och man lever ju för hoppet. Så jag sänder dig positiva tankar hela tiden! älskar dig! Puss

Kommenterat - 2009-12-29 / 10:50:50  | URL - http://danni-i.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: