Googla aldrig "symptom"..

2009-12-12 / 12:49:21
Det har jag lärt mig. Nog för att jag vet att jag har något allvarligt fel, men kom igen. Lever cancer? Det skulle ju fan vara min tur. För levercancer är ju lika med säker död. Och hur mycket jag än tittar, så verkar allt stämma in. Knölen + att jag kliar ihjäl mig. Levercancer, Njurcancer, Magcancer, Bukspottskörtelcancer. C-A-N-C-E-R.

Det vill inte jag ha. Seriöst. Läkaren såg ett klart samband med detta eviga kliande och knölen. Eller... bollen.
Jag är så sjukt jävla nervös inför ultraljudet nästa vecka att jag håller på att gå under. Varför har jag inte kollat upp detta tidigare!? 8 jävla månader har gått... Min tanke har alltid varit att det inte besvärar mig, så varför bry sig. Men tydligen kan man koppla allt smått till den där jävla bollen. Andnöden, hjärtklappningarna, tröttheten... sånt där som jag inte tänkt på så mycket före hon började fråga.

Jag ber till alla jävla gudar att jag har fel på gallan. Det är den som är inflammerad och förstorad, eller nåt. Läkaren trodde absolut inte det. Men jag hoppas. Ta bort gallan... den behöver man ju inte.

Eller en vandrande njure går jag också med på att ha, ett relativt simpelt ingrepp för att sy fast njuren på rätt ställe och så är det bra med det.

Jag blir galen. Jag har inte tid att vara sjuk. Jag ska vara mamma. Inget annat.
Kommentarer!
Postat av: Allex

Usch gumman, jag skulle vara lika nervös som dig, fast jag e ju lite av en hypokondriker så jag skulle nog kräva ultraljud tvärt, men jag känner på mig att detta inte är något farligt, för det får det inte vara, så det så=) Ha du fått svar på blodproverna då? Många kramar, får ta en kaffe på onsdag? ( Ledig då)

Kommenterat - 2009-12-12 / 18:02:15
Postat av: Jessie

Ja jag var ju där fredag kväll på jouren, så inge blodprover tagna före måndag morgon. Så sen får vi se vad dom visar... Usch... verkligt tugnt att gå hela helgen utan svar. Kaffe på onsdag går ev. bra. Fast kl 14.15 har jag läkartid.. Kram

Kommenterat - 2009-12-12 / 21:55:46
Postat av: Linda

Det ordnar sig tjejen ska du se! puss Kram<3

Kommenterat - 2009-12-12 / 23:36:39
Postat av: Allex

okej!Usch ja, förstår att väntan blir lång. Vi kan ta kaffet efter läkarbesöket. Håller alla tummar att det går bra och det gör det! Många kramar

Kommenterat - 2009-12-13 / 11:05:20
Postat av: Mille

Jag googlade och fick livmodercancer också.. Såg framför mej hur de fick påbörja min förlossning för tidigt och att Kiara inte klarade sej. Hoppas verkligen det inte är något värre för dej heller!! kram

Kommenterat - 2009-12-13 / 22:37:42
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: