Latex.

2010-09-15 / 10:04:50
Ja igår tog jag mig i kragen och var och köpte jord. Eller, vi var och köpte jord heter det väl, jag gör ju ingenting själv ännu i princip. Nåja, väl hemma installerade jag mig på balkongen i det fina vädret, och drog ut alla gamla ledsna blommor. Nu har dom ny jord, allihopa. Och min stora stackars blomma i vardagsrummet som har skrikit efter en mycket större kruka i flera år, har fått det också. Fan va duktig jag kände mig sen! Haha.

Men det var ju inte dit jag ville komma med detta inlägg.

Jag får ju inte ha med blommor och växter att göra egentligen. Se-men-inte-röra-policy. Får speciellt inte gå och rota i jorden, pga. alla bakterier osv. Så, jag offrade mina händer. Fick ju då såklart köpa handskar för att kunna göra detta, och lättast är ju sådana man har på jobbet. Tunna latex handskar. Problemet är ju då att jag inte kunnat ha dom utan att få världens klåda på händerna. Alltså, sanslös klåda. Men jag var ju bredd att få det då, för mina blommors skull.

Men tror ni att jag kände minsta lilla skit av dom där handskarna? Nej. Och jag höll på länge, och bytte flera gånger när jag gick in och ut. Men inte någonting. Inte ens att jag kunde inbilla mig att det kliade. Inte röda, inte svullna. Ingenting! 

Så, min allergi verkar vara spårlöst försvunnen. Nog kan man ju börja fundera, hur mycket jävla skit den där gamla levern gav mig egentligen, som man inte hade en aning om. Men hey, jag ska inte klaga!
Kommentarer!
Postat av: Ninna

Var det pudrade eller opudrade handskar?

Vet flera som fick hemska reaktioner på pudret när jag städade på sjukhuset.

Själv har jag ganska rejäl latex-allergi, men tror inte jag ids byta lever för att bli av med den ;)

Kommenterat - 2010-09-15 / 16:06:04  | URL - http://dragon-pup.blogspot.com
Postat av: Jessie

Ja de vi hade på jobbet var opudrade, och eftersom jag hade så kraftiga reaktioner med dom redan, så förväntade jag mig ju 3:dje världskriget av dessa jag köpte (pudrade). Men icke sa nicke :-)



Haha nej det är nog inte värt att gå igenom en levertransplantation för endast det ändamålet ;-)

Kommenterat - 2010-09-15 / 19:01:10
Postat av: Ninna

men kanske pudret räckte som "barriär" mot latexen? Oavsett kul att slippa utslag!

Kommenterat - 2010-09-16 / 22:11:35  | URL - http://dragon-pup.blogspot.com
Postat av: Jessie

Nja, jag tvivlar nog på det ändå, för jag provade t o m att köra med bomullshandskar i dom för att skydda händerna, men inte ens det hjälpte då.

Kommenterat - 2010-09-17 / 10:58:17
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: