Våld och vilja?

2010-10-07 / 20:54:22
Eller med ett stort jävlar-anamma?

Klarar man allt då? Börjar tvivla på mig själv lite här. Hm. Högsta betyg i allt? Finns det ens en möjlighet att man kan klara av det på gymnasienivå?

Jag blev trött nu när jag började tänka på det. Jag är så förbannat envis, men frågan är om det räcker?

Kan alla människor plugga sig smarta?
Kommentarer!
Postat av: Annika

nej, en människa kan bara tilldelas information, aldrig kunskap, den lär man sig själv...man pluggar sig alltså inte smart...det är hur man tillgodogör sig kunskapen. En del lär sig genom att läsa men en del genom visuell inlärning och en del är kinestetiker..här var lite info..:))

Kommenterat - 2010-10-07 / 21:58:53
Postat av: Jessie

Haha tack Annika, det låter dock som att läsning är det enda som kommer att funka. Om ens det. Känner mig lite ringrostig måste jag säga, så full pott på allt känns långt borta. Men man kommer väl hyffsat långt på viljan? :-)

Kommenterat - 2010-10-07 / 22:11:15
Postat av: Heidi

Håller med föregående, man behöver kanske ha en bas att "ställa kunskapen på". Däremot är det ju ofta så att då man börjar gymnasiet direkt efter skolan, så har man plugg-vanan men inte motivationen. Nu har du motivationen men inte pluggvanan. Och jag tror det senare är enklare att jobba med faktiskt. Det går nog bra bara du kommer in i det! Och skulle det mot all förmodan INTE göra det, ja då har du iaf försökt. Bättre än att sitta hemma och fundera och vela ändå.

Kommenterat - 2010-10-08 / 06:15:41
Postat av: Mamma

Öh, du har väl alltid haft lätt för dig i skolan. Även om betyget inte var på topp 10 då du gick ur nian berodde väl det på andra orsaker...............

Kommenterat - 2010-10-08 / 10:58:00
Postat av: Jessie

Heidi - Ja, tack. Jag hoppas det. Hellre ett misslyckat försök än inget alls ^^



Mamma - Ja men 8:or och 9:or är väl inte full pott. Jag skulle säga att jag hade medelsvårt i skolan. Både före och efter åttan.

Kommenterat - 2010-10-08 / 12:36:26
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: