Äkta lycka.

2010-07-13 / 11:34:13
Ja, vet ni vad som är äkta lycka?

Det är när man kan sätta fingrarna under revbenen.

Låter kanske sjukt för er, men inte för mig. Jag märkte att jag inte kunde det på hö sida, av en slump för första gången, för säkert 4-5 år sen. Jag fattade inte varför då. Nu vet jag. Dumma cancerknölar. Nåja. Jag har helt enkelt inte klarat av att känna efter tidigare, för det har varit så svullet och ömt.

Men nu, wow, vilken känsla det var första gången. Det finns plats där under. Massor massor med plats. Jag känner inte min lever mera. Det är så som det ska vara, man ska inte kunna känna den. Det är NORMALT. DET är lycka, för mig. Att få känna mig normal.


Till annat så har vi ju värdens värmebölja. Det är så himla äckligt. Siri stackarn springer runt i bara blöja hela dagarna och hon är helt klibbig. Fläkten i sovrummet står på full fräs 20 av dygnets 24 timmar. Helst vill man ju bara bo i bilen, där det finns ac. Vilken otroligt underbar uppfinning det är!

Igårmorse tappade jag föresten min andra lagning dom gjorde i våras i H:fors. Märkligt. Nåja, blev ju tandläkaren då, jätte roligt. Usch va jag hatar att gå dit. Fast det gick hyffsat fort ändå.

Fick även blodprover tagna och stygnen bortplockade. Och denna gång känns det bättre. Nu är det FAST, och det är betydligt snyggare än jag trott. Det ser ut som ett vanligt ärr, dock liiite bredare än det "vågräta" snittet, men det är ju som sytråd, så det är ju helt okej :-) Jag är mera än nöjd iaf.

Sen var vi efter en offert på "vårt" hus. Vi visste inte att det var vårt hus före vi fått offerten. Jag trodde det skulle blivit BETYDLIGT dyrare än det där. Så det huset vi mest ville ha visade sig även vara mycket prisvärt och höll sig utan problem inom vår framtida "hus-budget". Sen kan vi kapa rätt mycket av det där priset vi fick också. Beror på hur mycket man vill/orkar göra själv sen. Nej, jag är mycket nöjd. Nu hinner dom ju höjja priserna lite som vanligt, innan det är dags för oss att bygga. Men nu har man lite koll iaf. Så vi vet vad vi ska sträva efter :-)

Måste sluta se bakåt, och börja titta framåt istället. Man har levt i det förflutna alldeles för länge känns det som.
Kommentarer!
Postat av: Cindy

Härligt att ni hittat ett hus´som passar er. Va ha ni tittat på för hus? Tips... åk ochh titta på husvisingar och kolla på planlösningar och andra val. Man fastnar lätt själv annars, låser sig. Kolla in vibyggerhus.se så kan de va någon där som bygger huset ni tänkt er. Kram

Kommenterat - 2010-07-13 / 17:22:51  | URL - http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jessie

Jag tror vi har tittat på alla hus-leverantörer som finns på den här holmen, men mest på Hjältevadshus, eftersom dom lär vara bra, billiga och vi hittade några husmodeller som kändes rätt bra. Dock inte perfekt, så vi tittade vidare, och vi fastnade för Fiskarhedenvillan till slut. Det var bättre standard än hjältevads, och hade mycket som standard som hjältevads hade som tillval, och visade sig även bli billigare i slutändan.



Planlösningen på huset vi vill ha är helt fel, men vi har hittat andra planlösningar på nätet som andra har (som byggt samma modell), och enligt säljaren här så skulle det vara okej att flytta runt lite hur man ville så länge inte väggarna var bärande. Så vi har kombinerat två av de planlösningarna vi hittade och kommit fram till den optimala planlösningen för oss. Precis så som jag själv skulle ha kunnat rita ut hur jag vill ha det :-)

Kommenterat - 2010-07-13 / 19:10:59
Postat av: Mackie

Ja blir så glad för din/eran skull, fy fan va skönt att all väntan e över och att du o frej kan börja planera eran framtid :) e så fint o läsa. måsta ju in o tryna på såndära hus o ja antar at d e bofinken ni planerar, tänkt på de där me pool lixom ;) haha. Miss u. ringer imorrn o hoppas du har tid o prata lite skit me mej. Puss kram

Kommenterat - 2010-07-14 / 00:56:30
Postat av: Jessie

Haha det skulle du bra gärna vilja va? Nej du, Bofinken hade ett sovrum för lite och skulle lätt spräcka vår budget, det kostade ju för fan över en miljon kr, bara byggsatsen! Och så var det bara 1 planshus. Det är vi inte heller intresserade av. Så tyvärr. Men du kan få sätta poolen du ska köpa framför detta hus vi ska ha också :-)

Kommenterat - 2010-07-14 / 09:42:31
Postat av: Heidi

Vad kul att det äntligen "lossnar" för er! Och husplanering är ju super-roligt, dessutom är det riktigt smart att börja fundera ett bra tag innan man börjar bygga! Man hinner ändra sig flera gånger, vartefter man får inspiration och så :)

Kommenterat - 2010-07-14 / 11:05:09
Postat av: Jessie

Ja visst är det så. FRAMFÖRHÅLLNING. Det är alltid bra med efterforskning och planering. Speciellt när det gäller något så enormt som ett husköp. Där vill man ju inte göra några missar direkt, med tanke på att det är ens livs största investering. Och ska man vara skuldsatt resten av sitt liv (i princip) så vill man ju inte nöjja sig med något "halvdant". Man vill ju ha det så perfekt som man kan få det.

Kommenterat - 2010-07-14 / 11:52:40
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: