Besviken.

2010-09-02 / 16:54:48
Ja, jag såg programmet igår om transplantationer men kände mig mest besviken efteråt. Tyckte dom missade allt som är viktigt, och tog med helt oväsentliga saker. Det handlade betydligt mera om vad någon läkare trodde dom skulle kunna göra i framtiden, istället för att ta upp det som finns här, och nu. Och framför allt vilken BRIST det är på organ. Det budskapet kom som inte alls fram tyckte jag.
För att inte prata om att Dr. Åsa pratar som att hon skulle vara programledare för ett barnprogram.



Nä. Och mera bitter blev jag. För när vi ändå var inne på ReTV så kollade vi "Annas Eviga" också, som skulle handla om att prata om döden med sina barn. Om man ska ljuga för barn om döden osv osv.

Där vart jag ju också lite irriterad. Det var med någon författare som hade skrivit någon barnbok om Herr Muffins som var ett gammalt och sjukt marsvin. Och i slutet så dog han. Han hade då skrivit i boken att döden t o m kunde vara någonting att längta efter. Kan man säga så till ett barn?! Ett barn kanske inte fullt fattar att den där stackars Herr Muffin var sjuk och hade mycket ont. Utan kanske bara snappar upp att man kan längta efter att dö, för det blir kanske mycket bättre än att leva? Mmm. Man kan ju räkna ut vad ett förvirrat barn kan göra en ledsen dag sen? Den där boken skulle jag ALDRIG läsa för mina barn.

Nej. Usch. Bojkottar SVT.

Idag har jag iaf fått lite saker gjorda. Städat, dammsugit, vikt tvätt, tvättat, lagat mat, plockat och donat. Och nu piper tvättmaskinen igen så det är väl bara att hänga upp den tvätten också så att man hinner med en eller två maskiner till idag.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Jag tyckte det va bra! Haha.. Lättflörtad jag=)=) Tycker sånt där är intressant.. Nä lite trist att det inte var nån lever med tyckte jag mest. Skitcoolt att man fick se så mkt från operationen ändå!



Ja nej så kan man ju ABSOLUT INTE säga till ett barn. Det va ju skitknäppt!



Fått nåt på posten???=)=) Postade i Tisdags innan lådtömning..

Kommenterat - 2010-09-02 / 20:03:52  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Jo den delen var ju roligt. Men jag tycker ändå att dom missade att ta upp det viktigaste (bristen på organdonatorer alltså), så det var lite slött.



Joooo! :-D Har väntat på att batteriet till kameran skulle laddas upp bara :-)



KRAM!

Kommenterat - 2010-09-02 / 20:34:46
Postat av: Helena

Ja det kan jag hålla med om faktiskt! Och som du skriver lite för mkt forskningssnack.....

Kommenterat - 2010-09-03 / 12:50:42  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: