Och så vill jag..

2010-05-30 / 21:23:42
tacka er så otroligt mycket för era fina och peppande kommentarer. Dom värmer om hjärtat när jag sitter här ensam i min sjukhus säng.

Tusen tack, verkligen.
Kommentarer!
Postat av: Allex

Finns alltid för dig vännen. En ren självklarhet <3

Kommenterat - 2010-05-30 / 21:46:14
Postat av: sandra/föglö

hej gumman! När du kommer hem igen och har fått varva ner lite, så får du gärna höra av dig när du orkar med lite kaffe och kortspel! Kram

Kommenterat - 2010-05-30 / 22:13:03
Postat av: Helena

Hej! Du är den första med en ny lever som jag pratar med=) Skönt att komma i kontakt med nån! Har du gått och väntat på en lever eller fick du en akut? har inte hunnit läsa din blogg men ska lusläsa den sen imorn! =) Hann att se att du har 2 barn, lika gammal som mig och har cancer. Usch låter som du har gått igenom en del bara på transplantation och cancer=( Ligger du i Huddinge? På transplantationsavdelningen eller IVA? Jag förstår att pillren skrämmer dig, det skrämde mig när jag fick veta att jag skulle komma ihåg piller för resten av livet. Hade ju ingen aning alls om vad som väntade, visste inget alls om transplantationer! Men nu efter jag fyllt dosetten själv 3 ggr så kan jag medicinlistan i huvet och det är inte alls så illa som det ser ut, och pillren kommer inte alls vara så där många om ett halvår! Det kommer att minska=) Just nu är det mkt piller mot pillren. Som alla immunpiller, när dom minskar så minskar oxå biverkningarna! Är jobbigt på morgonen när det är så många.. Har alarm på telefonen som ringer 3 ggr om dagen, har satt kl 10, 16 och 22. Tider som passar mig med sovtider och mina arbetstider i framtiden.. Hoppas allt går bra för dig, önskar dig ALL lycka och hoppas vi kan hålla kontakten=) Kramar

Kommenterat - 2010-05-30 / 22:16:39  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Linda

<3

Kommenterat - 2010-05-31 / 10:46:54
Postat av: Helena

Ursäkta bombningen av kommentarer=) Nu har jag läst igenom HELA din blogg iaf! Vilken resa du har gjort! Vi har båda fått en ny lever men resan dit och efteråt har varit 2 helt skillda upplevelser. Vi har båda haft en otroligt jobbig tid, du har fått vänta, min kom som en chock. Antagligen lika jobbigt på 2 helt olika sätt, kanske tom jobbigare att veta att man ska få en lever. Stackare. Men samtidigt väldigt jobbigt att vakna upp och få veta, utan att ha läst på ett skvatt om transplantationer och vakna på IVA med dessa hallisar va ingen höjdare heller.. Vill bara ge dig en STOR styrkekram och berätta att ditt liv inte kommer att förändras så drastiskt som du tror. Jag hoppas att läkarna har berättat det för dig. Jag läste på nätet först och där står det mkt om handsprit och ett isolerat liv. Men det jag fått veta av mina läkare är att jag ska leva som vanligt, bara försöka hålla mig ifrån sjuka människor och inte äta grapefrukt och stjärnfrukt (carambole). Men sjuk blir man ju så småningom ändå. De första 3 månaderna är värst, då ska jag hålla mig ifrån folksamlingar, såsom bio. Men att åka och handla och så va ingen fara för där cirkulerar människor på ett annat sätt. handsprit är ingenting jag ska använda hemma för då lär jag mig inte att hantera bakterier, det blir för rent helt enkelt och då är det lättare att bli sjuk när man kommer nån annanstans. Än så länge har mitt liv rullat på som vanligt här hemma. Förutom medicinerna.. Och mobiliseringen då, men det slipper du=) I början av Juli har mina mest kritiska 3 månader gått, men jag tror jag håller mig ifrån tex bio över sommaren. Inget jag prioriterar just nu ändå, även fast jag LÄNGTAR IHJÄL MIG efter att få se sex and the city 2=) En annan förändring är ju läkarbesök en gång i veckan i 3 månader och blodprover 2 ggr/vecka lika länge. Det minskar sen det med. Känns drygt att åka runt just nu, men innan man hinner blinka så känns livet helt normalt igen. Det blir nog en rutin, som en sköterska på Huddinge sa - Det blir en rutin, en vana, som att leva med diabetes. Och hur många klarar inte det? Det här klarar vi!! Och din jävla cancer ska hålla sig borta hädanefter;)

Kommenterat - 2010-05-31 / 12:16:54  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: