Höns-mamma.

2010-05-15 / 15:52:28
Ja idag har vi varit på fika med Danni som äntligen visat sig här hemma. Så himla trevligt som vanligt. Och så varmt ute. Sommar-väder. Tyvärr tog jag inge bilder. Men Danni tog, så det dyker upp sen när hon orkar :-) 

Siri premiärade idag. Utan jacka, och utan mössa. Hon fick ha solhatten på sig. Och leggings, långärmad body och klänning. Och sockor. Och skor. Yeah. Hon var varken kall eller varm, så det verkar ju ha varit en bra kombination.

Jag är ju lite hönsig av mig så mina ungar brukar ha mest kläder på sig, längst. Jag klär inte av dom före det är typ 30 grader ute. Haha. Nej men så farligt är det inte. Men ja. Lite sådär är jag nog. Och jag är fullt medveten om det själv. Men så har Andrea aldrig haft en enda öroninflammation heller. Till exempel.

Fast hönsig låter så hemskt. Jag är nog bara mån om mina barn och vill inte ha dom sjuka. Det lät bättre :-)

Nu måste vi dra iväg och handla. Siri har slut på sin mjölk. Aaah, längtar tills hon kan börja dricka vaaaanlig mjölk. Det finns alltid hemma. Men dom där små ersättnings-tetrorna tar ju slut heeela tiden. Och jag tycker att vi köper det varenda gång vi handlar.
Kommentarer!
Postat av: camilla

Herregud, hade Kiara varit så "påbyltad" idag hade hon nog fårr värmeslag, svettig var hon ändå, med betydligt mindre kläder hehe.. Mer säger jag inte för då blir jag väl kategoriserad som att jag inte är mån istället :D

Kommenterat - 2010-05-15 / 21:28:06
Postat av: camilla

När ska de dricka riktig mjölk då? Det gör Kiara redan, typ 2 veckor tillbaka.. Fast bara lite till maten, välling till nattmåltiderna. Eller sovamåltid heter det väl.

Kommenterat - 2010-05-15 / 21:29:51
Postat av: Jessie

Haha klart du är mån... Jag menade ju inte riktigt på det viset. Jag är... över-nojjig, kan man säga. Haha.



Men hon var faktiskt inte svettig. Fast vi försökte sätta oss i skuggan också, för det var så jääääkla varmt i solen. Dock hade jag även en extra kofta åt henne i väskan. Haha, men den åkte INTE på idag. Vi ska inte överdriva... ;-P



Ja vid 1 år ska man väl börja introducera vanlig mjölk. Vid 10 månader var det ok att börja med lindrigare mjölkprodukter som jogurth och fil. Enligt BVC alltså...



Men det är väl knappast hela världen att Kiara dricker lite nu, så länge hon inte reagerar på det. Men jag var ju allergisk mot allt fan och hans moster när jag var liten (och fortfarande mot vissa grejer), så jag är därmed lite extra försiktig :-)

Kommenterat - 2010-05-15 / 21:49:02
Postat av: Anonym

Ja alltså planen var att INTE ge henne vanlig mjölk än, men min mamma hade ju tydligen gett det redan hos dom suck och hon hade inte reagerat på det. min mamma är lite envis överlag med att lyssna på dagens rön, old school you know :p men vad är youghurt sen då? för vanlig barnyoughurt är det ju socker i? det är jag faktiskt väldigt noga med ist :p

Kommenterat - 2010-05-16 / 11:57:30
Postat av: Jessie

Ja det reagerade vi också på och tyckte lät märkligt. Jogurth är det ju ändå rätt mycket socker och skit i, så vi har struntat i det helt. Det finns ingen orsak att ge henne det heller, speciellt när ingen annan i familjen äter det, och hon äter gröt med god aptit.



Och min mamma är likadan. "Äsch, detta gav jag mina ungar när dom var ännu yngre än Siri, och ni lever ju ännu....." Sånt får man höra ganska ofta.



Men som sagt, så hade jag världens allergi när jag var liten så. Jag skiter i vad mamma säger faktiskt. OM Siri får någon form av allergi så vet jag iaf då att jag inte kunnat göra något för att förhindra det på det viset.

Kommenterat - 2010-05-16 / 12:05:59
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: