Ny början.

2010-03-03 / 11:03:54
På en ny väntan.

Dom ringde imorse.

Jag är på "listan" nu.
(som egentligen inte är en lista i Finland, dom har ett "rad-system", dom ställer alla mottagare brevid varandra och när det kommer ett nytt organ så tittar dom på alla i raden till vem som just detta organ passar bäst till).

Jag skulle ju fixa tänderna och allt sånt. Men nej, det var inget hinder. Bra om jag skulle hinna göra det före, men annars skulle dom göra det där sen.

Hjälp. Genomsnittsväntan låg som sagt på 44 dagar. Det är bara lite över 1 månad. Men dom kan lika bra ringa ikväll, eller om 4 månader.

Panik. Måste låta det sjuuuuunka in. J-a-g  ä-r  p-å  l-i-s-t-a-n.

Anytime. Usch. Nu blev jag illamående.
Kommentarer!
Postat av: Anna-I kampen mot min 6årings cancer

Skönt samtidigt att veta att du är med nu, får du någon personsökare som det var tal om?

Kommenterat - 2010-03-03 / 11:20:55  | URL - http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag förstår att det måste vara både läskigt och skönt på samma gång. Det verkar rulla på snabbt nu iaf, måste vara trevligt att se den "effektiva" sidan av sjukvården också! För som sagt, finska sjukhus må vara gammaldags och nästan militäriska ibland, men jag har alltid upplevt att dom faktiskt får saker att hända istället för att bara komma med en massa tyckanden och ord.

Jag håller tummarna och följer bloggen hela tiden för uppdateringar om läget, lycka till än en gång!

Kommenterat - 2010-03-03 / 12:31:18
Postat av: Jessie

Nix, dom ringer. Så det gäller att ha mobilen med sig ÖVERALLT. Och att höra den :-/

Kommenterat - 2010-03-03 / 12:32:00
Postat av: Allex

Vad bra att du är på listan nu, fast jag förstår att det är nervöst. Kram på dig !

Kommenterat - 2010-03-03 / 12:55:06
Postat av: Mille

Du må vara nervös, men tänk, du KOMMER att få en ny lever! Håller tummarna för att det ska gå i en lagom takt för dej och allt går bra. Kram!

Kommenterat - 2010-03-03 / 14:42:49
Postat av: Em

Va snabbt allting har gått, trodde de skulle vara mycket längre väntetid, men va bra att du är med nu!! Håller också tummarna för att allt ska gå bra! Kramis

Kommenterat - 2010-03-03 / 15:36:02
Postat av: Jessie

Ja fast det kan ju fortfarande ta ett halvår eller mera också.. om man har otur.

Kommenterat - 2010-03-03 / 15:43:04
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: