Rikare.

2010-06-22 / 09:14:23
Ja blev inte mera blogg-uppdateringar igår.

Men var iaf till sjukhuset. Blev av med vakum-pumpen och tillbehör, och blev samtidigt 5 stygn rikare. Känns sjukt bra. Något störande att springa runt med den där pumpen, slangarna och maskinen. Liiite i vägen. Men otroligt effektiv tydligen! Så dom har tagit bort mina 4 gamla stygn som dom sydde i H:fors, och lagt dit 5 nya. Så nu ska det snart borde växa ihop tycker man. 

Sen på kvällen vart det kaffe med Tobbe, Linda och David. Åh va skoj det var att träffa Linda, var ju... 6 veckor sen sist. 18 maj närmare bestämt. Några timmar före dom ringde från H:fors och sa att dom hade hittat en lever åt mig. Iofs så var det ju kul att träffa Tobbe med, det var ju... ja... 2 år sen sist. Ungefär. Haha.

Idag sov vi länge. Till 08:00. Jag har varit och tagit blodprover. Lite nojjig blir jag. Mådde sådär halvkasst inatt. Kände mig febrig men hade låg temp, 35.8. Betydligt lägre än jag brukar ha. Ont i huvudet hade jag också. Men nu mår jag som jag ska, förutom att mitt blodtryck var betydligt lägre än alla andra dagar de senaste veckorna. 

I normala fall, har jag runt 100/60. Dock har det som väntat stigit nu med alla mediciner, och har senaste veckorna legat runt 110-120/70-80. Helt hyffsat med tanke på att de flesta behöver blodtryckssänkande efter dom blivit transplanterade. Men idag var det på 87/55. Och då tog jag det två gånger för att vara säker på att det stämde, och andra gången var det ännu lägre. Så det har jag förträngt. Fattar inte hur det kan hoppa sådär. Då har jag ju tagit det på morgonen alla gånger. Så det är ju ingen skillnad i aktiviteter före heller.

Jaja. Idag får vi se hur vi fördriver dagen. Har inte så mycket vi måste göra idag.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: