Knä-helvete.

2010-06-28 / 03:51:58
Jahapp. Samma sak inatt som igår. Vaknar vid 01:30 av att det värker i knäna. Från ingenstans. Igen. Great. Det blev snabbt ohållbart och efter 1600 mg Burana, först 2x600 mg, därefter 1x400mg (utan någon som helst effekt) så sitter jag nu här. Jag känner hur mina njurar gråter just nu. Varje Burana tog emot som fan att svälja, men vad gör man när inget annat funkar? Prövat både ispåsar och Ice power HOT, det händer ingenting. Och det gör så ont så man vill skrika rakt ut. 

Klockan är 04:30, och jag har ONT! Riktigt jävla ont. Jag pratade igår om att det känns som att ha migrän i knäskålarna, jag tar tillbaka det, det känns som att föda barn ur knäna.

Men en sak, google är ett för jävla bra verktyg. För jag har diagnostiserat mig själv. Och det bästa är, att det finns inge alternativ. Detta är utan tvekan vad jag har. Bone Pain Syndrome, heter det. Bifogar en länk på engelska för er intresserade. Annars kan jag sammanfatta det jag ansåg var viktigast (av alla olika sidor jag läst på) och som fick det att "klicka till".  

-Detta är ett ovanligt tillstånd som man kan få efter en transplantation av något slag.
-Det verkar komma relativt tidigt efter transplantationen (inom 3 månader) 
-Det inträffar bara för såna som äter Ciklosporin (som är det verksamma ämnet i Sandimmun som jag äter), och förekommer ofta när man fått dosen höjd (som jag fick tidigare i veckan!).
-De flesta patienter med detta känner ingenting på dagarna utan detta kommer under natten när medicindosen når sin "pik".
-Det är en häftig/kraftig smärta som kan sitta i flera timmar utan att någonting hjälper.
-Det verkar bara finnas en vettig behandling, och det är "Calcium channal blockers". Eller att sänka dosen med Ciklosporin. Eller att ge morfin.

Fyfan. Jag blir depprimrad. Men nu vet jag iaf att jag inte inbillar mig.

http://www.annals.org/content/121/11/863.full.pdf
Kommentarer!
Postat av: Anonym

Pröva voltaren kräm. Den brukar fungera väldigt bra på min sjuka rygg. Förhoppningsvis slipper du värken då och dessutom äta mer piller.

Kommenterat - 2010-06-28 / 08:54:56
Postat av: Camilla

Hmm, om morfin är det enda tror jag inte voltaren hjälper, tyvärr :/ Men fy fan, e det inte det ena så är det det andra!!

Kommenterat - 2010-06-28 / 20:09:49
Postat av: Jessie

Tack för tipset! Men måste tyvärr hålla med Camilla där, tror inte det är värt att köpa voltaren, just med tanke på det (att det enda som lär hjälpa i "smärtlindrings-väg" är morfin) :-/



Nåja, ska höra med läkaren imorgon och se vad han tycker vi ska göra.

Kommenterat - 2010-06-28 / 20:33:24
Postat av: Tess

Tusan du kan ju bli doktor efter allt du gått igenom.. Se efter regn kommer solsken, nu vet du vad du ska utbilda dig till :) Btw såå är de nog dags att ses snart.. Kramar

Kommenterat - 2010-06-29 / 01:10:50
Postat av: Jessie

Haha du menar det? Nej fy fan för att vara läkare. ALDRIG! För mycket ansvar. Och jag har ju sett effekten när dom inte gör sitt jobb också, och såna misstag skulle jag ALDRIG vilja leva med.



Klart vi ska ses..... :-) Kram!

Kommenterat - 2010-06-29 / 08:30:40
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: