Helvete.

2010-06-05 / 11:05:52
Det finns en enda sak som gått utan problem och bakslag. Det är mitt snitt. Tror ni inte att det skulle jävlas också innan allt är klart?!

Det började igår när sköterskan kom in och ville plocka bort resten av stygnen, och jag frågade om hon var säker på att man inte skulle lämna något enstaka just i "korsningen", för där var enda stället som det inte vuxit ihop så fint ännu. "Nej nej" utbrister hon, "det ser så fint ut det här". 

Jaja tänkte jag. Dom ska väl veta vad dom håller på med. Dock drog hon inte bara ut stygnen utan även sårskorpan som inte ens vuxit fast under. Gjorde fan så ont!

Igår när jag skulle sova så märkte jag hur det började vätska lite smått ur det och blev ju hel-nojjig då som bara jag kan bli. Kallade på nattsköterskan och hon satt lite tejp och sa att läkaren skulle få titta på det idag. Det var ju inte helt öppet men, lite sådär små-håligt. Fick direkt en dålig känsla.

Nåja. Var i duschen idag iaf och när jag kommer till sängen så har hela såret i korsningen spruckit upp. Heeela jääävla korsningen! Ett stort jävla hål rakt in, i storlek med... en köttbulle typ. Stort alltså! Jag blev helt chockad. 

Mitt fiiina sår. Det är förstört. Det enda som löpt på utan problem. Så nu har dom proppat hålet fullt med sorbact och satt tejp runt om för att det inte ska spricka upp mera. Och nu ska dom vänta och se om det går ihop av sig självt, eller om dom måste sy det på nytt. Så måste dom ju såklart också avvakta att se att det inte blir infekterat osv. Jätte jätte jätte jävla roligt. Med tanke på min starka kortisondos jag hade mot avstötningen, plus alla immunsuppressiva mediciner, så läker ju allt mycket mera långsamt.

Jag visste det. Jag kände det på mig, att hon inte skulle plockat dom där stygnen riktigt ännu. Jag blir så... blä. Detta var fan inge roligt. Jag ser hemresan försvinna, för såklart så ska det väl bli problem med detta nu.  
Kommentarer!
Postat av: Cindy

Neeeej. Hoppas de läker nu och att dom slipper sy igen. Kanske dock det skulle va det bästa!? I ärr väg skulle det säkert bli snyggare om dom sydde.

Håller tummarna att de blir bra. Kram

Kommenterat - 2010-06-05 / 11:39:12  | URL - http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ja jag vet inte exakt varför dom inte skulle sy, läkaren sa inte. Han sa bara att det borde bli rätt snyggt ändå. Om det har något att göra med att det var bättre att proppa håle fullt med sorbact då kanske. Sen sy om det absolut inte vill gå ihop. Gaah. Man blir så trött.

Kommenterat - 2010-06-05 / 11:42:38
Postat av: Heidi

Men näe, vad surt! Märkligt att dom plockar stygnen om det inte läkt ihop ordentligt också.. Apropå det där att dom inte syr igen: Syr dom ihop så finns alltid risken att det blir infektion kvar på insidan, medan om dom lämnar det öppet så kan sårvätska och eventuellt var och bakterier rinna ut istället. Så det kan ju vara av den orsaken dom vill avvakta. Men synd att det ska börja jävlas nudå..

Kram

Kommenterat - 2010-06-05 / 12:12:41
Postat av: Helena

NÄ!! Fan vad irriterande! Vad arg jag blev och vad rädd jag blev när jag såg dina rubriker! Har inte hunnit läsa inläggen ovan, ska genast göra det! Hade oxå en glipa där som har läkt ihop ganska fult, men inte stor som en KÖTTBULLE! Måste ha varit riktigt läskigt att se det=(

Kommenterat - 2010-06-06 / 17:05:07  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: