Ett par trådar mindre.

2010-06-03 / 15:18:18
Ja dom plockade hälften av stygnen alltså. Känns rätt bra. Dom sticker och irriterar lite så. Det extra snittet på vä. sida har i princip helt läkt ihop nu. Helt otroligt! Ser mera ut som något gammalt ärr.

Ikväll skulle bror min komma igen. Så skönt att få sällskap, det blir så himla långtråkigt här! Dom flesta som ligger här är rätt gamla. Fast det hör väl inte till vanligheten att ha problem med levern i min ålder heller. Har iaf fått behålla mitt egna rum, vilket är rätt otroligt.

Idag fick vi kycklinggryta till lunch. Men det saknades en sak. KYCKLINGEN. Jag petade ut dom två små bitarna jag hittade och lämnade sen resten. Vem fan äter ris och gegga bara? Tack - men nej tack. Går hellre hungrig. En stund efter sjukhusbiträdet hämtat ut min bricka så kom en sjuksköterska och frågade om jag ville ha något annat istället. Haha.

Man äter ingenting, men går upp i vikt. Nog är det lite lustigt. Skulle vara spännande att veta hur mycket som är vätska som ska ut. Ena mitt ben är helt svullet och dubbelt så stort som det andra. Normalt säger dom, men, ser lite bissart ut. För att inte prata om hela höften och buken som är sååå svullen ännu. Nåja, det tar väl tid. Och jag har väl förhoppningsvis massor av det nu. Så det ordnar sig.

Min fina bror skulle iaf gå via Subway och ta med sig en tonfisksmörgås hit ikväll. Kan ju behövas. Lite proteiner. Och kalorier. Man får kanske i sig runt 600-700 kalorier per dag här. Har en känsla av att det inte är så hälsosamt faktiskt.

Det jag saknar mest är lax. Ungsstekt lax med pressad potatis och kokt broccoli. Aaa... man blir ju sinnessjuk här inne.
Kommentarer!
Postat av: Helena

Hum, jag förstår inte riktigt hur dom har skurit i dig! Är det ett mercedes snitt? Ett sånt har jag, sånt gör dom på alla levertransplantationer. Alltså en båge ner över högra sidan och ca en decimeter på vänstra sidan sen ett "streck" uppåt i mitten av "kroppen".. Guuuud, vad jag förklarar dåligt! Haha.......... Låter iaf bra att du hade bra sömmare=) Kram

Kommenterat - 2010-06-03 / 19:44:53  | URL - www.familjenlever.blogg.sehttp://
Postat av: Jessie

Jepp, ett sånt har jag. Men här snittar dom inte alls på vänstra sidan om dom inte måste. Och om dom gör det så handlar det bara om någon ynka cm. Jag har runt 10-15 stygn på den sidan.



Men dom förbredde mig nog på att dom nog måste laga ett sånt snitt som dom gjorde med tanke på den enorma storleken. Jag fattar inte alls hur dom fick ut den ändå. Haha.



Dom hade ritat för att i värsta fall behöva snitta rakt ner mot naveln också, men så långt behövde det tydligen inte gå :-) Tack och lov...



Kram!

Kommenterat - 2010-06-03 / 21:12:19
Postat av: Helena

Ja då har vi samma. Fast jag har "bara" kanske en dec på ena sidan. För att kunna koppla fast levern sa dom åt mig!



Ja gud så skönt, det hade inte varit roligt att haft ett stort kryss över hela magen! Tur det=) Men jag är faktiskt lite stolt över mitt ärr ändå! (Än så länge, kanske ändras det oxå) är ju faktiskt väldigt unikt=)

Kommenterat - 2010-06-04 / 12:11:39  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: