5 dagar kvar.

2010-06-02 / 11:20:09
Japp, nedräkningen har börjat på riktigt nu.

Gårdagskvällen gick fort. Först var min lillebror här halva kvällen och sen pratade jag i telefon med mitt älskade hjärta. Sen var det mitt i allt dags att sova. Och sen när jag vaknade upp så var det bara F-E-M dagar kvar. Gud, vad underbart!

Imorgon ska F till Sverige för att kolla läget med axeln. Hoppas allt är bra, då slipper han "skenan". Skulle ju säkert underlätta lite. Inte för att han använder den så mycket ändå men.
Jag får ju lyfta max 2 kg när jag kommer hem, så jag är inte till så hemskt mycket hjälp de första veckorna.

Idag har jag blivit av med min kanyl. Va skönt! Inget mera dropp. Däremot mera piller. FYFAN för kortisontabletterna. Höll på att börja spy, trots 2 glas blåbärssoppa, jordgubbssoppa och vatten. Inget fick bort smaken. Urk! Men man vänjer sig väl.

Ronden gick som smort igen. Det verkade på dom som att dom hade koll på mina mediciner nu, och att allt såg jämt och bra ut. Great. Jag längtar hem så otroligt mycket. Och för varje rond, och varje positiva provsvar, så känns det bara närmare och närmare. I början vågade man knappt hoppas.

Iiiih, jag är så himla lycklig. Jag ligger på ett jävla sjukhus, och har varit med om mitt livs värsta halvår, med så mycket negativa känslor som jag inte trodde man kunde ha i närheten av. Men dom tog min ruttna jävla lever och med den försvann all min bitterhet och ångest. Allt som är kvar är lycka. Ren och skär lycka. Det går inte att förklara.

Jag längtar efter att få städa, titta på blommorna, handla tvättmedel... alla vanliga saker. Jag längtar efter det. Jag längtar efter att få börja LEVA igen. Utan en enorm börda på mina axlar. Kan inte förstå vart detta enorma lyckorus kommit från?! Jag undrar fan vad dom ger mig för mediciner..............
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Vilken tur att ångesten och bitterheten satt i levern ;) Nä men skämt åsido så är det ju fantastiskt att du mår så mycket bättre nu!

Apropå tabletterna som smakar apa, vet inte om du tar tabletterna först och vätska sen, isåfall kan du testa göra tvärtom. Dvs vätska först, sen "hälla" ner tabletterna i munnen. Om du hängde med :D Då hinner dom liksom inte lösa upp sig i munnen innan man sväljer ner dom. Fast det är ju en vanesak, blir säkert att kännas bakvänt om man ska ändra sig förstås.

Kommenterat - 2010-06-02 / 14:12:57
Postat av: Emmsi

AAAh va ja blir glad av att läsa din blogg och att få höra att du är glad och relativt pigg! Måste vara helt galet att inte ha fått vara ute på 2 veckor. Och nu är de ju så himla härligt väder, iallafall här hemma. Och dom har bara lovat varmare och varmare! Så när du kommer hem är de garanterat högsommar och 30 grader!! Ja dedär med tabletterna är säkert en pärs att orka med och att de smakar vidrigt gör ju inte saken bättre, men du kommer säkerligen på nå knep så småningom. Puss och kram på dig skuttan!

Kommenterat - 2010-06-02 / 16:02:32
Postat av: Jessie

Ja du Emma det är roligt med fint väder, mig för mig får sommaren gärna vara lite svalare. Jag måste nämligen ha "hel-täckande" kläder på mig om jag ska vara ute. Och jag ska helst inte vara ute mitt på dagen när solen lyser som starkast. Och måste försöka hålla mig i skuggan. Och på ansikte behöver jag SF 50 ungefär. Så att.... svalt och lite halv mulet så är jag nöjd. Bara det luktar sommar ute :-)

Kommenterat - 2010-06-02 / 16:17:02
Postat av: Emmsi

Jahaa, hur kommer de sig då att du måste vara i skuggan? Är inte så påläst vad gäller sånt..:)

Men som du säger, de räcker med halvvarmt/halvsvalt..:)

Kommenterat - 2010-06-02 / 18:42:18
Postat av: Jessie

pga mina mediciner.. hög dos immunsuppressiva och kortison. Har mycket högre risk för hudcancer nu. Kommer aldrig att få sola ute eller solarie... men men. Må väl vara :-)

Kommenterat - 2010-06-02 / 18:48:56
Postat av: Helena

Men! Jag får sola! Med sunt förnuft har jag fått veta. Och SF 20 och ta det lugnt på dagen! aja, lugnt ska vi ta det iaf jag vill inte ha nån cancer och du vill inte ha en till!!!!!



Så otroligt skönt att du har nedräkning nu, är sååå glad för din skull. Förstår att du måste sakna hem, karl och barn nu=)



Sj har jag fått 2 tabletter till/dag idag, toppen! Som om inte 21 räckte/dag=) Men men, allt för levern, eller hur;)?



Kramar

Kommenterat - 2010-06-02 / 19:44:32  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Helena - Jaså, va konstigt? Till mig sa dom att jag skulle passa mig ordentligt. Åtminstone denna sommar som jag är "ny-opererad" och har som mest mediciner. Solarie eller steka på stranden var A BIG NO-NO. På stranden fick jag vara men, som sagt, skugga, helst heltäckande kläder och hööög solskyddsfaktor.



Men jag märkte att det skiljer ganska mycket från infon jag får här i H:fors, mot den jag fick i Uppsala.



Men vafan. Jag tar det säkra före det osäkra. Svettas hellre i skuggan än att sitta med cancer-skiten igen. Som du säger, allt för levern :-P



Kramar!

Kommenterat - 2010-06-02 / 20:37:30
Postat av: Cindy

Du är bara för härlig :-)

Kommenterat - 2010-06-02 / 21:42:44  | URL - http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: