2000e.

2010-06-10 / 13:08:29
För en liten burk mediciner.... 2000 jävla eurosar. Är det klokt? Och det är bara den ena sorten. Jag äter 7 olika. Ojoj. Tur att man inte behöver stå för alla medicin-kostnader själv. Man skulle få jobba ½ år för att tjäna ihop till 1 veckas mediciner. 30e för ETT piller.

Läste dessutom någonstans att en levertransplantation i sig kostar ca. 550.000 kr att genomföra. Billigt och bra. Tänk va pengar jag har kostat hittills. För att inte tala om den där ljuvliga helikopter-turen till H:fors. Eller 1 månad inlagd på avdelningen.

Ehm. Ja, vi ska vara tacksamma över att vi inte får hem den räkningen i vår postlåda iaf.


Fö övrigt så mår jag som en påse skit idag. Jag känner mig helt överkörd. Har sååå ont i min rygg. Den här förbannade sängen. Jag blir slut. Jag har så ont, jag kan inte ligga, sitta, gå, stå. Allt gör ont.

Bita i sura äpplet bara. Med tur så är jag hemma ikväll, bara någon från kirran kunde laga sig över och titta på mitt förbannade sår. Sen får jag liksom fara hem på permis. Men som sagt... någon ska komma först.
Kommentarer!
Postat av: Heidi

Som sagt, man är glad ändå att staten betalar den allra största delen av alla medicin- och sjukkostnader! Av den orsaken har jag (NÄSTAN) slutat gnälla över att jag måste betala skatt :) Och det räcker nog med den biten man trots allt måste betala själv (om man inte har privat sjukförsäkring då)

Hoppas du får åka hem nu, alltid skönast hemma och på nåt sätt blir man genast piggare och kryare också :)

Kommenterat - 2010-06-10 / 16:37:57
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: