Frenetiskt.

2010-07-31 / 23:07:20
Ja idag har jag gått igenom A's lådor med gamla kläder, med stl. 86 och uppåt. Hittade ett sött linne som passade perfekt (det vita med jordgubbar :-)). Hade ett svagt minne att det var litet i storlek också, Siri som annars knappt fyller ut stl. 80 än. Jag är urväntad. Hon har sååå mycket fint i stl. 86 som ligger och väntar.

Letade även frenetiskt efter en fleece dräkt som A hade när hon var liten, som jag vet att jag såg för inte alls så länge sen, och nu är den borta. Hur i h*lvete nu en stoooor påse kläder bara kan försvinna. Hmpf. Nåja, har väl till hösten på mig att leta. Var stl. 86 på den också.

Jag fattar inte vart alla A's gamla kläder tagit vägen. Jag saknar MASSOR. Så typiskt. Kläder i den storleken hinner dom ju knappt använda innan dom vuxit ur det, så allt är ju nästan oanvänt. Trist när man inte hittar det sen. För att inte tala om alla hennes gamla skor, ungen som inte lärde sig gå före hon var 1 år och 3 månader, hon har ju definitivt INTE gått sönder alla nya skor hon ändå hade på fötterna. Men dom är också, POFF, borta. Jaja. Ska sluta grina över det.


Imorgon är det söndag, och det betyder kort och gott, medicin-delning. Yee. Lika spännande varje gång. Man blir ju depprimerad när man ser hur mycket skit man stoppar i sig på en vecka. Men, utan detta "skit" så skulle man ju inte leva så länge, så det är väl bara att bita ihop. Eller... gapa och svälja.

Läste någonstans att man inte ska äta sallad som transplanterad heller. Alltså. Eh. Det var väl det sjukaste jag hört/läst. Det var dessutom från en ganska stor och pålitlig sida, jag läste på den redan när jag höll på att förbreda mig inför transplantationen.

Ja, det är bara att inse, man ska sålla mera än hälften av allt skit man läser. Gud va överdrivet allt är! Man får inte det ena och ska inte göra det andra, bla bla bla. Men sen läser man också att man ska återgå till ett så normalt liv som möjligt. Ja, om man följer allt som står, så ska man leva i exil resten av sitt liv, och inte göra ett skit.
Tex. Man ska motionera, men utan att anstränga sig. Och äta en varierad kost, utan att i princip knappt få äta någonting. SJUKT! Allt som står säger ju emot sig självt på ett eller annat vis. 

Helt enkelt: Jag ska sluta läsa.


Här kommer lite av dagens bilder på vårt lilla hjärtegryn.





Kommentarer!
Postat av: Helena

Håller med! Gud så mkt man hittar.. Men när jag tänkt efter lite så sa dom till mig att jag kunde hålla mig undan brieost i början, iaf inte äta så mkt. Och det innehåller väl samma som kallrökt och gravad lax va? Men det va bara i början och det är ju inte ofta som dom är smittad.. Fast nu har det ju gått ett tag=) Jag hittade oxå det om sallad förr och frågade läkaren och han sa att det absolut inte är nån fara, det gäller bara att man sköljer den men det gör man ju ändå=) Ingen förändring där! =)

Jag måste säga att jag lever i stort sett som vanligt. Är lite tröttare och rundare men det ska väl återgå till sitt normala snart hoppas jag även fast koordinatorn sa att det kunde ta ett år innan man sväller ner och blir piggare=/=/=/ Men men.. Vi lever med ny lever;)



Ska bli spännande att få se ditt medicinintag! Här ligger kameran på laddning=D



Kram

Kommenterat - 2010-08-01 / 18:24:27  | URL - http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ja men det är ju hemskt. Skulle man ta allt på allvar som man läser så skulle man ju lika bra kunna skjuta sig själv. Fy vilket liv man skulle få. Nej, man ska nog ta allt med en nypa salt bara.



Jag är faktiskt ganska pigg. Men jag har ju som sagt levt med en 4 kgs cancerklump i levern, ett HB på typ 80 och kraftiga sömnrubbningar. Så nu efter transplantationen, med en ny lever och ett hb på nästan 110 och jag sover som en gris, så känner man sig ju helt sjukt pigg. Dock skulle knappast en normal människa tycka det men, jag som är van med annat så :-)



Dock har man ju andra problem istället. Rund om kindena, huvudvärk och lite illamående till och från... bland annat. Men sånt kan man ju leva med ett tag till. Som sagt, ska väl minska i takt med medicinerna :-)



KRAM!

Kommenterat - 2010-08-01 / 20:24:20
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: